Friday, August 17, 2007

Reflektioner kl 10.15 en fredag i augusti

- Imorse kände jag den första höstkänslan i luften. Trots att solen var framme kände jag i den friska vinden att hösten är på väg. Det var en härlig morgon!

- Jag hajjar inte folk som ska vara hemliga. Om man frågar "vad har du för planer för helgen" så får man vet att inget alls är bestämt eller att de bara vill vara hemma för "det har varit så mycket på sistone". Sen står man där i baren och ser personen dra Fernet efter Fernet och när man frågar varför den är ute när man erbjöd den att följa med förra onsdagen och fick nobben så får man alltid en dålig ursäkt. Eller som när man frågar nån som man vet har asmycket att göra eller är sjuk/trött/nere om man kan komma hem till den och dammsuga och putsa golvet med sin tandborste ändå får ett nej, personen ska dra ner rullgardinen kl 19 så det går inte. Lite innan 19 ringer man för att kolla läget, och då är pesonen på väg ut och käka med nån. TALA KLARSPRÅK!

- För att krympa magsäcken efter en sommars svull - tuggummi. När man ligger där i soffan och känner att man ca 10 minuter efter att ha svalt sista tuggan av middagen är så hungrig så barnen i Darfur aldrig kännt nåt liknande - i med ett gum! Man måste sysselsätta sig för att inte äta!

- Sedan jag komhemfrån London har jag haft köpstop och bortsett från torsdagarnas James Bond-dvd har jag hållt mig något alldeles extraordinärt bra! Med magkatarr behöver man knappast ens lägga pengar på mat. Idag är det en vecka till lön och jag har ännu inte börjat föra över pengar från sparet! Ni Trumps därute kanske tycker det är löjligt men för mig är det stort!

/C

2 comments:

Lisa said...

jag kommer testa tuggummi-tricket omgående!

puss!

Sara said...

Fast gör inte tuggummit att magen börjar producera nedbrytningssyra? Magen tror att det ska komma ner mat för att man tuggar och salivar sig och sen kommer det inget....man bara sväljer lite luft som blir till gaser och så känner man sig sådär lagom ballongig...alltså det är ju min känsla av att tugga tuggummi när man är hungrig....det funkar jättebra som substitut till cigg däremot! hahahhahahahahahahahahahahah hälsningar, din gamla moraltant i öst