Friday, August 10, 2007

En mille rakt i handen?!

Pengar kanske inte är allt, men nog f-n är det mycket.
Det är ju ganska ofta man använder orden "om jag hade en miljon skulle jag... "
Jag och min co-writer gjorde det senast för någon timme sedan. Clara sa: "Om jag hade 150K skulle jag kasta ut allt jag har hemma och köpa nytt.

Min favvobloggare Alex Schulman skriver idag om just detta ämne. Han har satt ihop 8 frågeställningar som visar hur långt man skulle gå för att bli miljonär...
En mille rakt i handen! Jag skrattar lite för mig själv och inser att jag bara svarar ja på en av frågorna (och det är med STOR tvekan jag gör det).

1. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du först ta ordentlig sats och springa rakt in i en pensionär. Bakifrån. Du ska ramma pensionären med full kraft i ryggen.

2. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du först ta fram en liten hink, bajsa i den och sedan äta upp alltsammans.

3. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du avsluta varje mening du säger till människor i din omgivning med orden "...din fitta" under två års tid. Till exempel. Du vill ha en kaffe på Seven Eleven. Då måste du säga till kassörskan: "En kopp kaffe, din fitta"

4. Du får en miljon i handen, men då måste du tatuera in en svastika i din egen panna.

5. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du bosätta dig i Göteborg för resten av ditt liv. Du får aldrig lämna Göteborg. Inte ens över helger. Aldrig.

6. Du får en miljon kronor, men då måste du döda en kissemisse med dina bara händer.

7. Du får en miljon kronor, men då måste du säga upp kontakten helt och hållet med din mamma. Du kommer inte att varken tala med henne eller träffa henne för resten av ditt liv.

8. Du får en miljon kronor, men då måste du en dag i månaden under ett års tid anamma Ankeborgsmodet (det innebär att du har kläder endast på överkroppen) och gå runt i offentliga miljöer.

/Kattis

No comments: