Tuesday, August 14, 2007

Monopoly

Igår hade jag och Erik "Billy och Silly-kväll". När Paris och Nicole gick och la sig i "Simple Life" sa de alltid "Love you Billy, Love you Silly". Jag är Silly och Erik är Billy.

Efter att ha köpt tikka masala och madras på våran bästa indier på Scheelegatan och godis på Kungsholms Torgs videobutik mulade vi och tjötade om killar, fest, personer och företeelser vi tycker är skabbiga dvs livets nödvändigheter. Jag och Erik är lika grova i mun så det var härligt att få utlopp för ord som man egentligen ska tvätta munnen med tvål efter att ha sagt.

Sen spelade vi Monopol. Jag fick the European version i julklapp av mamma 2003 efter att sveriges pöbelinvånare röstat nej till euron för att jag skulle få handla med euro på nåt sätt, ja, eller för att jag älskar monopol och det här var med en twist.


Jag köpte raskt upp Vilnius, Bern och Budapest och lite skit medan Erik la vantarna på Köpenhamn, Berlin och Amsterdam. Alla pengar man måste betala till banken lades i en hög och den som kom på Fri Parkering fick allapengar. Erik fick typ 1000 euro flera gånger i rad och när jag bytte min Rom mot hans Berlin byggde han hotell och sen var det ju kört för då kom jag ju självklart på den. Två gånger kunde jag komma igen medinteckningar och så men han vann. Jag blev sur. Jag hatar verkligen att förlora på spel.



Erik ska åka på semester till Frankrike och bila runt i vindistrikt på torsdag, själv ska jag försöka kurera mig. Har just nu mongoont i foten (hello voltaren), mens och magkatarr XL och äter mest yoggi. Nu är det 25 dagar till grekland och 67 dagar till Hong Kong!

/C

No comments: