Thursday, August 23, 2007

Att krångla sig ur en lögn

Igår fick jag ett sms från min champagne-daddy i London. Han ska komma hit på tisdag och vill ses. Jag hade ju i mitt stilla sinne trott att hela grejen skulle vara en London-grej men nu vill han ses i Sthlm. Panik. Jag har ju kört värsta lögnen om mig så det skulle ju vara mer pinsamt än att vara naken på Stureplan att outta detta. Jag svarar att jag eventuellt är upptagen men ska se om jag kan boka om. 10 minuter senare RINGER HAN!

Jag svarar och vi bubblar på (skönt att det går bra att prata) och han vill så gärna ses på tisdag så jag får ju vackert krypa till korset och berätta att jag och Tove tycker att det är skitkul att hitta på alternativa identiteter på fyllan (nääee schitzo, jag???) och att han ändå ska vara glad för vi hade ju så kul trots att jag utgav mig för att vara jurist på Handelskammaren och att vi gör såhär för att dissa killar men han var ju trevlig så vi hängde så trots att jag ljög ska han ta det som en komplimang att vi hängde hela kvällen!

Men han verkar liksom inte tycka att jag är helt mongo för vi snackar lite till och han ska ringa på tisdag och bestämma!

Sms till Tove " Movie-Peter har ringt! Jag har outtat lögnen och han vill fortfarande ses. Jag är oemotståndlig :) "

Svar från Tove "Men surprise, trodde du det var dina handelskammaregenskaper som impade? Näe, det var din charm och förtjusande person - o det ljög du inte om!"

Nu ska man bara lista ut vad man ska göra + eventuell dress code till tisdag + hur han ser ut
/C

No comments: