Friday, August 10, 2007

Att roa sig

Igår var jag och min co-writer och käkade middag på Tures. Enda stället som slår deras caesarsallad är Patricia. Hur som haver så tjötade vi bort två timmar och strosade sedan längs turistbeklädda Birger Jarlsgatan. Här möts vi av ett glatt gäng. Se nedan hur vuxna män roar sig bäst:


Utklädda som maskeradfåglar sitter de och myser på sin stekarkräftskiva mitt på Stureplan.

Idag fredag har det var en bra dag. Jag har "jobbat hemma" pga att min fot gör ont som attan. För er som inte är invigda hur fossingen pajjade var det såhär. Pinsam sanning men men. I måndags i London gick jag och Nadja upp mot två mil. Inte i fotriktiga Eccoskor, nej, jag hade ett par simpla ballerinaskor utan vare sig hålfotsstöd eller fjädring. På hemvägen hade jag ont i benen, men vem hade inte haft det efter den promenaden. Tänkte inte så mycket på det förren vi utslagna la oss i soffan med chips och wraps (det är helt ok att äta chips any time of the day när man är i UK) och skulle ställa mig upp. Det högg till i hålfoten som att den var krossad. Resten av dagen linkade jag och dagen efter fick Nadja cruisa Stansted själv medan jag satt på Starbucks med min brownie som en annan reumatiker.

Dagarna efter detta har jag fått åka taxi till jobbet, be medarbetare att skjutsa till och från kontoret. Igår så Maria att det kanske var bäst att jag jobbade hemma eftersom jag inte kunde stå på foten. Sagt och gjort. Den längsta promenaden idag var till Daglivs där jag köpte jord så jag kunde plantera om mina blommor hemma. Sedan har dagen spenderats med datorn i knät i soffan. Tur att kommunikationsmedlen numera är bärbara. Nu är foten mycket bättre men det gör fortfarande ont.

Saker man gör när man jobbar hemma:
- Tittar på Days of our lives
- Planterar om blommor
- Pratar med kunder i telefon
- Svarar på och skickar mail
- Tvättar
- Kollar på film
- Äter chips
- Äter glass
- Tuggar tuggummi

Imorgon ska det tydligen bli sol, då ses alla som vill i Kronan. Annars får det väl bli ännu mer film.

/C

1 comment:

Sara said...

Skönt att se att TUGGA TUGGUMMI är en separat task, inte bara nåt man gör medans.....Puss