Sunday, August 19, 2007

En helg i lugnets tecken

I fredags hyrde jag och Kattis film och moffade. Indi, godis, bullar och avverkade Se upp för Dårarna och Little Children. Den första var gullig och den andra var som att betala för att få ångest. Alla var bara olyckliga. Vi var uppe sent och Kattis plockade och jag tittade på en dansk dokumentär som avhandlade likheterna mellan terrorn i nazityskland på 40-talet och den i Kosovo på 90/00-talet.

På lördagen gick vi på stan och jag bröt köpstoppet (enda gången denna månad) genom att köpa världens finaste rosa morgonrock som jag har spenderat helgen i. Den har volanger i ärmarna och i nederkant.


På lördag kvällen sov jag middag i soffan vilket är min bästa sysselsättning på helgen. Lagade god mat, var och handlade, kollade på James och nattsuddade. Hade nattligt psykologiskt snack med Anna innan sängdags. Kl 3 åkte taxibilarna skytteltrafik utanför fönstret, 4 väcktes jag av sms och 5 var det kallt. Gav upp och stängde alla fönster så det blev bastu.

Idag har Gustav och Hadisa varit hos mig och fikat. Jag gjorde toast och så hade vi massa bullar, munkar och muffins. När de gick sov jag i soffan, kollade på Fear Factor och The Bachelor / C


1 comment:

Lisa said...

Clara! Det funkar ju, tuggummi-tricket!

Sjukt bra!

Puss!