Wednesday, January 23, 2008

Stå upp

Igår var jag, Christopher och hans kompis Johan (som var i hufvudstaden på jobbgrejs) på Norra Brunn. Jag var fett skeptisk till hela grejen för det här med träinredda barer och 40+ gäng med arbetskollegor som jobbar på TCO är inte min grej.

Först var det en kille som jag inte ens kommer ihåg nåt av. Bara att han drog nåt kul skämt om Tito Beltran 2/5 poäng

Sen var det en kille som själv tyckte att han var asrolig. Han drev med publiken vilket jag inte gillade men man skrattade rätt mycket för han drog upp grejer som händer alla människor men som man inte pratar om. 2/5 poäng

Sedan var det headlinern Thomas Petersson. GENIALISK! För det första skrattar man åt hans dialekt. Han pratar grov halländska superfort (snabbare än jag pratar). Han beskriver hur man i Stockholm köper en "t-shirt" medan han vill ha en kårtärrrmad spåååårjttrööööuuja. Kan inte säga mer om hur bra det var men vi skrattade alla tre så vi grät. Tacksammast var ju självklart skämten om toapapper och skillnaden mellan män/kvinnor. 5/5


Jag skrattade så mycket att jag fick ont i huvudet, eller var det vinet? Hur som helst kan jag lätt gå på det igen!

/C

No comments: