Thursday, January 3, 2008

Jullov!

Sedan jag flyttade in i min lägenhet för (idag) 2 år och 351 dagar sedan har jag velat göra om lite grejer. En sak var ett måla vitt, det tog 2 år och 2 månader ungefär och en annan var att bygga om klädkammaren. Det är nu gjort!

Först måste man plocka ur allt som man har i garderoben. Inga skelett men väl mycket krims krams man lagt ner en förmögenhet på under åren.
Såhär såg det ut innan
Garderob och hängpinne vertikalt.

När vi fått ut garderoben visade det sig att någon smart person som bott där tidigare borrat fast masonitskivor på golvet och limmat plastgolv uppepå. Det var bara att börja bryta upp det ...
... sedan visar det sig att väggen bakom garderoben är grön. Bara att springa till vinden och hämta vit väggfärg...
... och ställa sig och måla!Sak jag byggde. Trådback för linne/handdukar.
Nu sitter nya hyllan och horisontell pinne på plats.Och allt inmulat. Trots att jag rensade ut motsvarande 2 svarta sopsäckar med skräp och gamla grejer och några IKEA-kassar som ska till landet med gamla tröjor så är det precis fullt och om man man vill köpa något nytt måste man först slänga ut nåt. Men jag blev sjukt nöjd!
En av de bästa sakerna med lov är att man kan vara uppe hela natten. Staden är tyst och man får göra som man vill. Man upptäcker även att grannarna mittemot tittar på porr

Jag byggde även en ny byrå- Malm, köp inte den om ni har dåligt tålamod!
På lördagskvällen följde jag med Fredrik och Kristofer ut. Vi var först på Lemon bar men insåg sedan att vi waistade vår potential där och drog till East.


Dagen efter var det rise and shine för det var IKEA-dags igen. Vi började med att äta eftersom jag var bakis och Gustav och Hadisa just hade klivit upp!

mamma och Hadisa
Muppin och jag. Söndagen spenderades i horisontalläge.
På måndagen vaknade jag med snor och olustkänslor i kroppen. Men det var nyår så det var bara att bita ihop. Började dagen med en långpromenad med Niklas och gick sedan hem och gjorde mig iordning för middag hemma hos Nadjas mamma och pappa. På vägen dit passade vi på att fynda lite på H&M eftersom årets nyårslöfte är att sluta unna sig en massa skräp. Efter middagen spelade vi spel och sen tog vi bilen hem till Nadja där vi piffade (och mulade alvedon)



Min JÄTTELÅNGA klänning jag införskaffade i Hong Kong

Sedan åkte vi till min mamma där hon ätit middag med brorsan och Hadisa

Vi fick marängsviss!
Sedan gick vi och tittade på fyrverkerierna på Katarinavägen. Man såg ut över hela staden men det var rätt fattigt med raketer!
Gott nytt år! (Jo, ni som har Facebook har sett dessa mössor förr)





Efter tolvslaget var det kravaller vid Slussen. Vi var typ en halvmeter ifrån att bli nertrampade av hästar. Tog 3an hem till mig och avslutade kvällen med popcorn och cola. Nadja gick vid halv tre, då skulle jag titta på film, vaknade halv fyra i soffan, gick och borstade tänderna/tog av krigsmålningen, la mig i sängen. Fyra, Niklas ringer/smsar. Halv fem, Daniel ringer. Fem, sms från Tove. Mellan dessa kommunikationsförsök har jag sovit rätt bra men nu är jag klarvaken. Vankar runt och snorar och försöker somna om. Går rätt dåligt. 06.06 ringer Christopher som varit på Riche och sedan haft filosofisk afton med sina killpolare. De hade just lagt sig. 06.30 messar Sakis och tycker att det är amatörernas afton. Jag ringer upp och vi snackar till 7.
Vaknade sedan 11 och tvingade mig själv att inte sova eftersom man måste vända tillbaka dygnet. Var glad att jag inte var bakis- men med feber och snor var det lika trist!
God fortsättning!
/C





2 comments:

Anonymous said...

Ett av dem, i särklass grymmaste inläggen, Claris. Smaskigt med snygga brudar och gamla flammor/klasskamrater, ikea, lite bakis och lite fest. Puss. Ps. vart köpte du den där hala nyårskaramellen, den minns inte jag? Är det Shenzen eller?

Anonymous said...

Näe den köptes i nåt garage i Causeway Bay, precis i början av gatan man gick för att komma bort mot ikea och francfranc...där vi brukade gå av med taxin!

ÅH JAG DAGDRÖMMER OM SHENZEN OFTA OFTA!!!