Saturday, January 12, 2008

Ditten och datten

I torsdags var jag på bjudbio med jobbet. En leverantör bjuppade på Arn. Jag hade inga förväntningar så den var rätt bra, bättre än man trott...

- Måste Mikael Nykvist vara med i varenda svensk film. Han är ju inte ens bra. Eller snygg. Eller karismatisk.
- Stellan och Gustav Skarsgård får gärna vara med i varje svensk film.
- Gustav får gärna bjuda mig på en drink.
- Arn 5 år och Arn 12 år har bruna ögon men den vuxne Arn har blå. Pinsam miss. Typiskt svenne.
- I byn de bor i är det en hund som springer runt. Detta är fel eftersom hundar inte fanns i Sverige förren senare delen av 1500-talet. Detta var mycket tidigare.
- Hästar är världens finaste djur!
- Jag visste inte att det var to be continued så nu får man vänta...

Fredag: internmöte mellan 9 och 16.30, gissa hur trött man var sen men det var rätt konstruktivt. Jag fick en stillasittande-attack innan lunch och jeansen kliade och jag var arg och skrek och var otrevlig men sen skärpe jag till mig. Kvällen spenderades på Sats Odenplan med Niklas och sen i soffan med Lets Dance. Hejja Danny och Matte! Sen var det nån film med Gwyneth Paltrow och Michael Douglas. Han är kung och hon så trist så att tiden står still.
Sov jättedåligt med störelsemoment som sms från Christopher 01.55 "vad hette den där lilla tjejen vi kollade på på youtube?" Svaret var Bianca Ryan och varför undrar man det vid den tidpunkten.

Idag var jag på väg till gymmet i långkallingar, äckligt smutsigt hår och noll smink. Då kommer det fram en man mellan 40 och 60, jag kunde inte avgöra. Excuse me säger han och jag undrar varför sånadär alltid kommer fram till mig. Yes, säger jag. I just wanted to tell you how nice you look, säger han. Jag blev asglad.

Hur ofta säger folk att man är snygg liksom? Mer sånt! Mer trevlighet i samhället!

Nu stormiddag med min extrafamilj. Ja, och min egen såklart.
/C

No comments: