Tuesday, January 29, 2008

Modevecka

Nu är den i full gång. Den stora pretentiösa veckan då diverse människor, jag nämner inga namn, ligger sömnlösa och funderar på vad de ska ha på sig om dagarna, vilka de ska kindpussa, om de får bra seating. Ja, jag pratar om Modeveckan.

När jag jobbade i den svängen tyckte jag också att det var ascoolt att gå på visning och kindpussas. Nu- rätt patetiskt. Om jag bott i New York hade jag förmodligen tyckt annorlunda. Där är det ju en helt annan grej. Men när lilla lilla skitstaden Stockholm ska ha modevecka och visa upp diverse skit då är det som att jorden stannar.

Anledningen till min irritation: Igår i affären såg jag sångerskan i Sahara Hotnights stå och välja mellan typ dinkel och quinoa. Hennes ben ser ut som tandpetare. Kommer någon ihåg Drive Dead Slow? När de var ett gänga glada tjejer med sunda glada kroppar?
Nu ska de alla se så jävla svåra ut och smala så in i helvette. Så töntigt. Och musiken har bara blivit sämre i takt med att de blivit smalare. HA HA.

Det enda som är bra med modeveckan är Daniel Glasman.

/C

No comments: