Monday, January 7, 2008

Mer ledigt

I helgen har inget hänt. Jag börjar känna mig som en gammal nucka men till mitt försvar vill jag säga att jag faktiskt varit sjuk och inte ville bli det igen, därav en avhållsam helg. East har nog saknat mig!

Jag har sett rätt mycket filmer under min sjuktid:

Alpha Dog - man kan titta på den, visst, speciellt om man gillar wiggers och knark men tro inte att baksidetexten stämmer!

Hotel Rwanda - En bra skildring av en omvärld som totalt struntar i att en miljon människor dör i folkmord. Fast lite löjligt och man vet ju att det går bra tillslut! (ja för de i filmen iaf)

Den inre kretsen - Faktiskt mycket bra i stimmet av skit som just nu trängs på Buylandos hyllor. 2.40 - lite för långt, man glömde tillslut att hålla sig alert för att haja vem som egentligen var den som var den dumma. Roligt också att de hajpar upp att Angelina Jolie är med - ja, i 10 minuter!!! Rekommenderas!

Parfymen - Det här är en av de bästa böker jag nånsin läst och jag var länge tveksam till om jag skulle se den för böcker brukar ju förstöras efter de blir film (ja tänk bara på The Beach!!!) Men alltså den har var faktiskt riktigt bra. Plus också för att det inte var så mycket kändisar med, det gjorde allt mycket mer trovärdigt!

Oceans 13 - Man kan kolla på den om man gillar snygga killar men de andra är mycket bättre.

The Number 23 - Jim Carrey blir besatt av numret 23 efter att ha läst en bok. Jag tyckte att den var helt okej faktiskt!

Saw 4 - NEJ. Det här var inte en värdig uppföljare.

Zodiak - NEJ. 2.31 av seghet och man får ändå inte veta vem mördaren är. Oj, nu gav jag bort allt, men det är bara för att bespara er några timmar av ert liv!

Clara-mästarrecensenten!

I mitt trapphus är det en hustomte som pyntar och fixar. Det är faktiskt gulligt. På våren är det påskliljor och vinter amaryllis. Och nu har någon även ställt upp porslinstomtar. Dessa kan man leka med!
FÖRE

EFTER
Tomtarna ska väl ha lite kul nu när julen är slut!

I lördags vågade jag mig ut efter sjukdomen. Gick och fikade med Nadja och Juho på Vurma. Det var kallt. En kille som jag köpte nåt av på EBay skickade med en nalle gratis i paketet. Den har jag döpt till Joe Bear efter hans papi. Papi Joe i Philapelphia har nu efterfrågat bilder på Joe Bear så jag ska ta med honom till några ställen i stan och fota! Att jag sedan ser ut som nån annan skenhelig texas-bo gör ju inte saken bättre.


Lördag kväll spenderades trots sms om utgång hos Christopher. Vi gjorde tacos (är helt beroende av det just nu) och kollade på Zodiak (se recension ovan) men jag slumrade mig igenom första timmen och Christopher likaså eftersom jag hörde att hans andning blev långsammare, nästan lika långsam som filmen! Vi skulle "gå upp tidigt" för att börja ställa tillbaka dygnet eftersom vi båda skulle upp tidigt idag måndag men det blev 12 och då endast för en flytt till soffan där vi prompt skule titta på Charlotte Kalla som piskade finskan i slalombacken. Han fick gåshud när hon gick om! Hur sjukt är det! Själv brukar jag få det av fin musik eller spännande film men han är kille som går igång på skidlår! (Kul!)
Och för första gången i världshistorien hade jag imorse minus på kontot. Det var bara att flytta från sparet! Bu.
/C

No comments: