Wednesday, January 9, 2008

KUK-SL

Läser att from 1 mars ska SL-kortet kosta 690 kronor. DET ÄR FÖR FAN ETT RÅN!
Jag tycker att det är så jävla puckat att det kostar lika mycket för mig som åker typ 5 stationer om dagen som för folk som bor i Bålsta och Västerhaninge. Det borde vara zonpriser som i London!

Förut kostade kortet 600, sen höjde de till 620. Det var ok men av principskäl tycker jag att detta ska gå på skatten. Nu ska priset höjas med 10% ... var är index på detta? Vem får 10% högre lön varje gång den höjs? Typ Donald och Bill?

Näe, snart måste man börja engagera sig!
/C

5 comments:

Anonymous said...

jag ska fan börja cykla from 1 mars!!!! /mufasa

Anonymous said...

Ett manadskort for mig kostar ca 1.200 kr. Jag bor o jobbar i zon 1. Inte blir det billigt for att man har zonpriser har i kuk-London! / Filosofen

Anonymous said...

Nej men anpassat i svenska pengar kan det bli billigare för en tjej som heter Clara!

Anonymous said...

Clara? Det vet jag inte vem det ar, jag vet inte om hon har ratt att yttra sig i det har forumet. Den har bloggen tillhor en goding som heter Lara. / Filosof & Poet

Anonymous said...

jag har alltid tyckt att du ska bli politiker Clara! Nu kanske det är dax?
//mamman