Wednesday, April 18, 2007

Tjack

Igår var jag och Nadja och käkade middag. Jag var på väg hem från jobbet och insåg att jag var så sjukt trött och inte orkade laga middag så jag ringde N och frågade om vi kunde ses, spontanitet ni vet! Vi drog en repa på H&M och unnade oss lite trams och sen var vi på italienaren på Odengatan (mer känd som "vår"italienare, alltså the co-writers'). Vi var för trötta för att prata så vi åt och såg ut som fiskar för vi orkade inte hålla munnarna stängda.

Kvällens replik: Alltså jag skulle behöva lite tjack för annars orkar jag inte gå hem - Clara efter maten.

Kvällens replik II: Hade jag varit på Söder hade jag tagit en taxi - Clara om att det är nära hem.

Och Nadja gick tillbaka till jobbet och jag gick hem och sov mig igenom "Du är vad du äter" och "Ugly Betty". Släckte lampan 21.49.

ZZZ / Clara

No comments: