Tuesday, April 24, 2007

Lars och min framtida politiska karriär

Igår fick vi veta att Lars inte ställer upp för omval. Cp-Sahlin uttalade sig om att Lars blivit högerpopulist och jag antar att alla andra röda gottar sig. Men varför? Det är ju inte så att han blivit utröstad och lag Allians helt plötsligt blivit en man kort. Det kommer ju komma någon annan och ta hans plats. Om det blir Cecilia eller Jan får vi se, men Fp är ju inte borta.

Jag har tom röstat på dom en gång, jag tycker att de är bra! Det var i rekordvalet 2002 då de fick 13.3%. Sen dess har Maud liksom skrikit högre än Lars och han har inte gått till kamp så nu fick Centern gå om. Men att han gjort nåt fel, nej, han borde inte behöva avgå för att några klåpare loggat in på sossarnas nät. Alltså, isf borde ju Persson avgått när Mona köpte KitKat eller när han tog statsplanet på privat semester.

Sen undrar man hur Marit Paulsen (fp) är funtad. Hon tycker inte att Cecilia är lämpad att bli partiledare för hon har två små barn (2 2-åringar). Jag trodde vi skulle 1. främja duktiga tjejer och 2. nu när Alliansen förespråkar hushållsnära tjänster kan ju Cissi skaffa barnflicka isf. Att Jan Björklund har en 2-åring och 5-åring är inget som Marit verkar bry sig om. Men han är ju kille, eller???

Ibland tänker jag att jag ska bli politiker och liksom stå över iq-befriade åsikter. Men i min garderob finns;
- jag betalar inte tv-licensen
- jag har provat droger
- jag har trashat en porraffär/runkbåsställe
- jag har smugglat sprit från Kreta
- jag har fuskat på matteprov
- jag kommer tjäna pengar på min bostadsrätt
- jag förespråkar att tjejer ska få vara tjejer och vill att killar ska vara killar och hatar könskvotering och tvångsmässiga regler för vab-dagar och föräldraledigt
- tycker att det är ok att killar tjänar mer, hey, de ska ju bjuppa oss tjejer på middag
- jag är pro-homoäktenskap.

Det var några saker som säkert kommer upp och sätter käppar i hjulet!
/C

3 comments:

Lisa said...

jag kommer rösta på dig. bara så du vet.

Sara said...

Clara, ge dig in i politiken NU. Din lista innehåller ju varken snattning, klotter eller fortkörning.
Din lista är ju anledningarna att du SKA ändra på saker o ting. DOIT, DOIT, DOIT, DOIT.Puss

Anonymous said...

Claris Älskling!
Jag har sagt det förr och jag säger det nu: GO FOR IT! Politiken väntar på sådana tjejjer som DU ! Listan visar bara på mänsklighet och en politiker utan alldeles vanliga erfarenheter är ju ingen bra politiker eller hur?
/ mamman