Wednesday, April 25, 2007

Jag har blivit etiopier!


På gymmet kan jag ställa in joggingbandet på X minuter eller X km och bara springa. Ute är det däremot inte lika enkelt. Där känns det som att varje steg är dubbelt så jobbigt att ta, vet ej varför.

Men nu har jogging utomhus blivit min nya grej. De senaste veckorna har jag varit ute typ 2 ggr/vecka och sprungit längs Norr Mälarstrand och sen Kungsholmsstrand hem. Det tar 15-20 min och det klarar vem som helst. Men igår hände nåt! Jag blev en etiopier! Ni vet, de taniga stackarna som joggat på savannen och blivit köpta av nåt land till OS typ Wilson Kipketer.
Jag sprang runt HELA Kungsholmen, det är ca 9 km men med tanke på att de bygger om Lindhagensområdet kanske det bara blev 8. Jag sprang som vinden, som Forrest Gump! Det tog typ 50 minuter och jag kände mig så bra när jag kom hem.

Sen imorse. Det känns som om nån har kört över mina fötter med en ångvält och benen är helt stela. Men jag är grym på att springa och trots cigg, sprit och ett osunt leverne kan jag iaf säga att jag har GRYM kondition! Och det är det inte alla som kan!

/Clara

1 comment:

anna said...

jag har blivit typ "krondillen" som hade gång som hobby.

Ska du springa lidingö loppet??
puss