Thursday, April 5, 2007

Det blir en lång fredag

Klockan är strax efter 07 och det är fredagsmorgon. Långfredag. Hur kommer det sig att man inte kan sova när man får, men när man inte får är det omöjligt att ta sig upp ur sängen. Men faktum är att det ändå är ganska mysigt att vakna så här tidigt. Just nu doftar kaffet från köket och jag lyssnar på lugn musik på Youtube (just nu en av mina absoluta favoriter Sarah Mclachlan, såååååå braaaa http://www.youtube.com/watch?v=SGorhe2RgWg).
Jag kan inte riktigt förstå att det redan är Påsk, början på det här året har gått så snabbt. Veckorna har bara rusat fram. Fast det känns ändå positivt - det har varit en sjukt bra början på 2007 - man hoppas ju att året ska fortsätta på samma sätt.

Påsken är dessutom min absoluta favorithögtid, den är inte så fylld av krav och måsten som julen, midsommar och nyåret. Dessutom är det högtiden som på något sätt välkomnar våren och värmen. Nu blir det bara bättre och bättre och snart sitter man där på uteserverigen i solen med ett glas rosé i handen. JAG LÄNGTAR!
Nu ska man väl snart ta sig i kragen (jag menar klockan är ju ändå 07.20 - här kan man inte ligga och såsa hela dagen ;)) och kliva upp ur sängen. Innan jag och Rebecka tar oss iväg till Sigtuna hade jag tänkt att jag skulle hinna med en liten joggingtur i Hagaparken och köpa en present till pappa som gick i pension i veckan. Grattis papsen! Eller gratulerar man till pension? Jaja, han verkar ju vara glad, så jag antar att jag kan göra det.

Ha en skön låååång Påskhelg!
Puss Kattis

P.S. Jag bjussar på ännu en lugn favorit:
http://www.youtube.com/watch?v=3jIjglRjCuo

No comments: