Sunday, April 6, 2008

Vit månad

Man har roligare med sprit i kroppen. Jag vet det! Har "vit månad" och kommer därför inte synas på savannen förren 30 april. Valborg, tjoho! Därför är humöret som nedan uttryckt;

Igår var det soligt = Alla innerstadsbor tar fram sina Tom Fords från förra året och sätter sig på en uteservering. Det är sol, ja, men inte varmt.

Eftersom det var sol några timmar i Sverige (Sthlm) så händer följande:
- Leggingsen gör premiär.
- Ballerinaskor och klacks med öppen tå likaså (oftast förekommade på tjejer med ett postnummer som inte börjar med 112 - 118. Snarare 165 eller 127)
- Det ska drickas latte och vitt vin på uteserveringar.
- Barn får använda kick bikes på Odengatan.
- Skinnjacka i modell "liten" sätts på tillsammans med XL-halsduk, mössa och vantar.

Och jag kände att jag fan hellre har kvar vintern. Så man slipper känna sig fet för att man inte kommer i sin skinnjacka i modell "liten". För jag har inte köpt några vårskor- vet inte ens vad fan man ska ha. Jag har inte ens börjat fundera på att köpa en bikini. Jag vill inte sitta på en uteservering och få frysskador för att det är så häääärligt med vååååren som äntligen kommit. (Istället fick jag frysskador på Stadion där jag och Christopher såg DIF-MFF spela 1-1)

Idag var det mulet. Alla bord på Medborgarplatsen stod tomma. Hehe. Då kan man sitta inne med filten och tycka att det är varmt och glömma att man var en av de där spännande coola vasastansborna som luftade glajjorna igår.
/C

3 comments:

Anonymous said...

Den 30 april ar en viss Londonbo i stan! Jag ska ocksa va nykter tills dess, vi ses pa savannen min kara! Puss

Anonymous said...

Ja det är lite därför vita månaden slutar då... :)

Anonymous said...

Hehe. Bra dar, fellow boozer. Puss