Monday, April 21, 2008

Helg

I fredags hade jag hemmakväll för mig själv, det var sjukt skönt till jag började få migrän. Vaknade med detta kl 8 på lördagsmorgonen och promenerade i solen ner till Scheeleapoteket och hämtade ut mina Citodon in case of emergency. To vanliga alvedon och ringde vårdguiden och frågade hur man kan dosera.

På dagen åkte jag och Christopher till Nacka och gick på fotoutställning med David LaChapelles bilder. Det var kul och jag kände mig lite arty.



Den här bilden var min favorit. Jag kommer inte ihåg vad den hette men det var något med att man ville rädda sina skor till varje pris.

Sedan åkte vi till Nacka Forum och jag köpte en kjol. Kvällen spenderades med magont.

Igår söndag vaknade jag kl 8. Jag vill kunna sova länge på helgen!!! C gjorde frukost och vi läste DN och sedan gick vi ner på stan och han köpte skor och en kostym som han var sjukt snygg i. På NKs damskoavdelning hittade jag två par skor och det var kärlek vid första ögonkastet men jag funderar på vad jag vill ha. En fin sko man inte kan gå i eller en fin sko man kan gå i en timme. Det roligaste var att C gick runt och kollade med mig och pekade ut skor som han tyckte var fina! Han gillade högklackat med spetsig tå (eh!!!) Sedan köpte jag en kofta och åkte hem och sov i soffan. När man är vuxen får man själv bestämma om man vill vara ute i solen eller sova bort en ledig dag!

Idag måndag har jag bokat hyrbil för imorgon ska jag till Eksjö ToR på möte. Det blev bil eftersom det inte gick tåg hela vägen och jag pallar inte åka runt Småland på en länsbuss!

/C

No comments: