Tuesday, February 12, 2008

Lilla bebin









Igår åkte jag till Huddinge för at hälsa på min lilla kille. Om man ligger på Huddinge Sjukhus är det troliga att man åker till Huddinge Station, eller hur. Det gjorde iaf jag. Hade lika bra kunnat vara Munkfors eller Bjärred. Jag har aldrig varit där. Frågade en tjej som visade mig till bussen. Åkte med 34 olika nationaliteter på 172:an till Fittja. Kommer fram till sjukhuset och inser att om jag åkt till Flemingsberg hade man kunnat gå till sjukan på 5 minuter.
Framme. Får gå till Kirurggatan 7, 7 trappor. Där ligger mina älsklingar på en avstängd avdelning pga smittorisk. Gustav smyger in mig i deras rum och nojjar lite över att de ska få skäll för att jag är där. Hadisas svar "Vad ska de göra, slänga ut oss?"

Bebin är den finaste av alla bebisar. Såklart. Han är slät och söt. 4.5 kilo, 54 cm lång. De kanske får komma hem under veckan.

Han fick gulliga bodies med djur på och en Ralph Lauren-filt av faster Clara aka sin kompis Clara som ska peppa in honom på Handels så han kan bli en London banker när han blir stor!

/C

3 comments:

Anonymous said...

Åhhh, så fina allihop! Hälsa o gratta från HK/S

Lisa said...

åh vad liten! åh vad söt!

fatta vad du kommer handla presenter till den killen! haha.

Anonymous said...

..för att inta prata om vad farmor kommer att göra...!Lille bebin är såå fin!
/ mamman/farmor