Tuesday, February 12, 2008

London

Kvällen innan avresa piffade jag lite för att anlända hel och ren. Hade bara med mig 14.9 kg dit och då var det ca 2 kilo godis till Tove

Obligatoriskt kort. Färdas till Arlanda.

Från luften. På Gatwick fick man gå och gå och gå och nästan aldrig komma till dörren. Hämtade väskan på rullbandet och spanade efter en av Robins kompisar. Jag visste att någon lång och rakad skulle åka samma plan som mig och vid rullbandet stämde denna beskrivning in på en Peter. Vi gjorde sällis in till Victoria och tog en taxi till Tove och Robin.
Killarna gick till Duke of Clarence och jag och Tove åkte till Notting Hill för att käka middag. Vi hamnade på Lucky 7 som är ett mexikanskt rockställe med en 85-årig DJ som spelade gamla boot legs från 50-talet typ Little Richard och sånt. På ovanvåningen serveras endast öl och tequila. Jag ville ha vin och det tog säkert 20 minuter innan det på nåder serverades. Vi åt enchiladas och det var sjukt gott!
På Portobello Road drack vi vin på Electric. Det var trevligt men jag var sjukt trött och vi blev torsdags-vin-fulla. Det var en bra start på vad som komma skulle

Dagen efter vaknade jag och gick och köpte god frukost. Åkte till stan och gick på Topshop, Boots, Primark och lite andra affärer. Hann inte med så mycket för ajg skulle åka och fika med Johan. Kom en halvtimme försent till hans kontor men det var lugnt. Det var säkert 15-17 grader varmt och strålande sol. Man kunde ta av sig jackan och gå i tshirt och kofta. Jag var varm och släpade på alla inköp. Johan och Toves jobb ligger nära varandra i Paddington/Little Venice/Warwck Avenue/Maida Vale. Jag satt vid kanalen i solen och kände att det var vår och väntade på Tove som gick tidigare från jobbet.



Toves jobb. The Toll House.
Utsikten från Toves kontor.


Vi åkte ner till stan och gick på Topshop och promenerade. Åkte till Harrods och kollade om de hade tid att plocka Toves ögonbryn. Det hade de inte. Istället köpte vi läppstift av en indisk sik-bög med turban och puderkaka, glittrig rouge och eyeliner.
Vi köpte samma läppglans med färgerna blev helk olika.


Vi käkade godis och drack vin och Smirnoff Ice innan vi tog en taxi till Regent Street där vi åt på en italienare som heter Piccolino. Vi hinkade vin och jag åt både caesar och pasta.
Efter det tog vi en taxi till Stringfellows. En ny stripklubb vi bestämt oss för. Väl framme informerar vakten oss att det är members only. Jag skjuter hans ursäkt i sank. Då ändrar han sig till att det inte går att komma in unless man har killar med sig. Vi orkar inte tjafsa utan åker till Browns istället. Där vet man vad man får. Ny vakt i dörren, han informerar oss " you are aware of that this is a strip club"... ja, svarar jag, we have been here before. "Then dont let me stand in your way", sa han och flyttade sig från dörren. Inne köpte vi vinpava och intog vår vanliga plats vid scenen. Det var olika kvalitet på tjejjerna men vi blev varma i själen.
Obligatoriskt toa-kort på Browns
När det började lida mot stängningsdags åkte vi ner till stan igen. Gick till Movida och jag föreredde talet i huvudet "we are from the Swedish Chamber of Commerce" men butch-flatan i dörren släppte in oss efter ett hello!

Där inne var det röj som vanligt. Inte så mycket snyggingar men vi dansade loss. En vakt tog mig i armen och sa "there are some guys requesting you to sit at their table"... tre indiska troll tittar fram bakom några hinkar sprit. Jag säger nej tack och dansar vidare. 10 minuter senare är det dags igen. "The guys REALLY want you to sit at their table" jag tittar på dom och på vakten som säger "Ill look out for you" så vi klämmer oss ner och jag får en drink bestående av ca 99% vodka och 1% redbull. Tar en klunk och väntar på att de typ ska kasta sig över oss. Men nej, de sitter tysta och frågar inte ens vad vi heter. Ungefär 3 minuter senare ställer vi oss upp och går och dansar istället. Vid det här laget är ju jag tjenis med vakten som släpper upp oss på vip-hyllan. Vi dansar mer men det är inte så kul folk där så vi går ner igen. Där haffar en kille i vit t-shirt mig och jag vill gå men han vägrar släppa mig. Han kan ha varit norsk eller så hade jag 60 promille. Tove får nästan slå honom (kul) men sen drar vi hem.
Utanför behöver man inte leta taxi utan de har privata bilar som kör hem en (det kostar dock, men vilken jävla service. How about it Stockholm!!!)


Hemma på trappan har vi ont i fötterna och tar en paus. Jag ser ut som en knarkare och Tove som en ros.
Dagen efter är det strålande sol igen. Vi mår helt okej för att ha sovit typ 5 timmar. Klär på oss och åker till The Ivy där vi ska äta lunch. Jag spetsar in mig på Gordon Ramsey och Victoria Beckham men vi får bästa bordet på hela restaurangen så vi låtsades att vi var Lena Ph (Tove) och Charlotte Perelli (jag) och att vi är såna kändisar som ingen där känner till. Jag åt caesarsallad och hamburgare och massa pommes. Det var precis vad man behövde.


Efter det promenerade vi i Soho och sen gick vi till Toppan och fick håret fixat.


Tove blev jättesnygg och jag såg ut som Kulla-Gulla.


Efter det åkte vi till Harrods och jag blev mejkad av en tjej på Mac och la 400 spänn på en sminkborste och Tove fick hjälp med att sätta på lösögonfransar.


Robins kompis Peter aka min reskompis
Tove aka Nicole Scherzinger och Clara aka Kulla-Gulla aka Mandy Moore.

Vi åkte till Brick Lane och åt den godaste indiska tikka jag nånsin ätit i mitt liv. Smirnoff och bärs åkte ner.
Andreas och Marcus satt på Stringfellows och åt middag. Det var vår biljett in. Robin och Peter åkte till nån pub och jag och Tove gav oss ut igen. Sur-vakten från kvällen innan hade inget att sätta emot denna gång utan vi gled in genom sammetsdraperierna och upp till bordet de satt vid med några polare som var handelskillar men som jobbar 150 timmar i veckan på bank typ.

Tjejerna på Stringfellows kanske ser lite mer classy ut. Men de dansar helt utan inlevelse. De tar i vissa fall av sig bh:n men inget mer. Stolarna har leopardklädsel. Det var väldigt annorlunda än Browns men okej. Jag hade nog bara för höga förväntninar.

När de hade ätit klart och jag, Tove och Markus tagit en shot for the road åkte vi till Paper på Regent Street. Oscar stod på listan och vi fick gå igenom metalldetektorer på invägen. Det var typ två salar... den ena var mest som en bar och där dansade vi och shottade och i andra salen var det kristallkronor och olika etage där folk hade drinkbord. Senare var det dansare också, inte snusk utan mer som att de var med i en Justin-video. Vi övertalade vakterna att släppa upp oss på vippen och där dansade vi järnet. De spelade bara hits och jag och Tove hade så sjukt jävla kul att jag inte kan komma ihåg när det var så bra senast. Kanske 13 shots var senare lämnade vi Paper.


Tove och en kille som var kompis med de andra och var på jobbresa

Andreas och Mackan aka Andrea och Mimmi
Carlos (som A och M bodde hos)
Da Mack och Tove Wrestling
Oscar och Clara

Spexigaste killarna i stan
Model från Gucci SS08-lookbook
Vi åkte via Sophisticats (där en ryss med päls och hårpiska sa att vi bara fick komma in om vi köpte minst två flaskor bubbel a £300) hem till Oscar och Carlos. De bodde typ bakom Buckingham Palace (vet inte om det är sant men det kändes så kort i resväg)


Där var det diverse aktiviteter, bla dansade jag till en Bruce Springsteen-dvd, drack ännu mer och när klockan var 7.20 blev vi efterlysta av Robin som redan var uppe med tuppen (och Peter) för de skulle åka till Manchester. Jag och Tove klättrade över en grind för att komma ut på gatan och raglade sedan till vi hittade en taxi. Väl hemma löste vi av Robin och Peter och la oss i min säng och enades om att vi har det så oförskämt jävla magiskt bra!


Tre timmar senare vaknade jag. Man. Kan. Säga. Att. Spriten. Ger. Och. Spriten. Tar. Bakis som få pallrade vi oss upp och låg i soffan och kollade på bilder från kvällen innan och garvade och luktade JD/Vodka tills det var dags för mig att dra.


Tog en taxi till Victoria och Gatwick Express bara för att inse att det är begränsad tidtabell. Tågen ska bara gå en gång i halvtimmen för det är nåt jävla maintenance-skit. Inser raskt att om tåget jag ska åka emd (om 25 minuter) kommer fram i tid så har jag 10 minuter på mig till check in-en stänger. Sätter mig och försöker andas. Är gråtfärdig, bakis och hungrig. Vet inte ens hur det kommer att se ut när jag kommer fram. Ringer Tove och grinar och frågar om hon vet vilken terminal jag ska på. En spansk brud som sitter brevid försöker trösta mig med de cirka 4 ord hon kan på engelska. Kommer fram, kastar mig av tåget och min nu 16.9 kg tunga väska är fjäderlätt när jag rundar två chipsrövar så de nästan ramlar omkull. Joggar med rullväskan och hinner fram 14.40. 14.45 stänger dom. Jag är så lättad att jag totalbryterihop i avgångshallen. Jag våldtäktsduschsitter och stortjuter med Tove i telefon. Får inte luft. Torkar mig på en strumpa jag hittar i väskan, den andra blev kvar på efterfesten. Är sedan i trans och hinner inte ens gå på taxfree. Med en cola och en candy bar däckar jag på planet och sover hela resan.


Jag älskar London och jag vill tillbaka NU!


/C

2 comments:

Lisa said...

Fy fan vilket hårdrocksliv!

Kommer du ihåg det gamla uttrycket "my god, vi skulle aldrig komma hem"? Det är nära att stämma på dig i detta fal! haha.

hursom, ni verkar ha haft det Lovely :D

Anonymous said...

Det kallar jag helgresumé! GÖTT