Wednesday, November 14, 2007

Nike+

I Hong Kong införskaffades en sensor + adapter till Ipoden och ett par Nike+skor, det hela är ett äckligt smart och kul samarbete mellan Apple och Nike som jag önskar att jag hade kommit på (hey, KAN de göra några fel???)

Iaf så berättar jag om detta med glädje för alla jag träffar. Folk tittar på en som om man är mongo. Eh....asssååååå....skaru ha din ipod i skon ällär??
JAG ÄR SÅ JÄVLA UPPDATERAD. Det finns folk som inte har hört talas om detta.

Igår skulle iaf underverkat invigas (eftersom min Ipod har börjat leva igen). Stoppade i sensorn i skon, pluggade i adaptern och satte fart på rullbandet. En hurtig amerikansk mansröst snackar med en i örat "please move around to activate your sensor". Jag tittar på ipoddisplayen och den registrerar att jag springer! Så jävla bra! Fyller i vikt och att man vill ha kilometer och inte miles och sånt. Joggar på, springer som vinden, det här ska bli skoj.

22 minuter senare kommer Hurtis tillbaka i örat "your workout has been terminated". Jag har fan inte gjort nåt tänker jag och undrar om det är nån standardinställning men nej. Skiten slutar funka och trots ca femtielva försök så hittar inte adaptern sensorn mer så jag fick springa kvarvarande 4.11 km utan detta tekniska underverk (Not so good any more Apple!)

Är rätt glad ändå och loggar upp infon på nikeplus.com.

Nu ska bara allt lagas och sen blir det ett nytt test!

/C

No comments: