Monday, November 26, 2007

Helgen som gått...

Helgen började med en moffarkväll hemma. Efter att ha varit på Buylandos rea och fyndat Djävulen bär Prada och Fanny och Alexander köpte jag 2 brownies och ett paket vispgrädde och kände att jag skulle unna mig själv lite gott och att jag verkligen var värd det. Jag orkade inte allt och gick och la mig illamående.

På lördagen vaknade jag halv nio... varför kan man aldrig sova när man får? Åt upp resten av browniesen, kollade på tv och drog ner på stan. Det var ju Buy Something-day så något måste man ju köpa! Ett par jeans tightare är Britneys röv 2003 införskaffades tillsammans med mascara och en hudkräm till Christopher (som jag såg smörja in fejjan med hotellbody lotion förra helgen och det stramade rätt bra i min egen hud just det ögonblicket så jag tycker att han ska vårda sig). Sen var det gymmet och sen var det soffan.


Kvällen började vid halv åtta hos Kattis där det serverades dagens och/eller sprit. Och chips!
Jossan och Rebecka

Nadja och Clara
Födelsedagsbarnet
Maria och Kattis
Åka taxi!
Vi åkte till det nya stället Ambassadeur som ligger i Blue Moon Bars gamla lokaler på Kungsgatan. Efter att ha gått före hela kön på 35 meter frågade jag vakterna där inne om det verkligen är nån skillnad sedan stället byggdes om. Han svarade att det självklart var det. 23 sekunder senare förstod jag att jag var lurad.


Soffan och Clara (många dagens i magen nu)

Clara och Maria


Anna och Maria hade jag inte träffat förut men jag blev lite betuttad i dem, speciellt Maria som var så skön! Hon låg nämligen på samma nivå som jag när det gäller att dissa folk.
Anna
Födelsedagsbarnet.

Inne på Ambassadeur var stämningen på topp. Dessvärre var det som att vara på Harrys eller Statt i Falun. Hårfriskörskorna från Stureby stod som spön i backen, en med röd ribbstickad tröja med öljetter med snörning igenom över tuttarna... Killarna pizzatränade med djupa v-ringningar och slips till det. Man kan säga att det var som att vara med på en Big Brother-casting. Jag råkade ut för en kille från Sala och stod och dissade allt där så hårt; pöbel, att det var tacky, att folk var från obygden och inte kunde föra sig, nä tacka vet jag Riche (de flesta av er kan nog tänka er hur det lät, jag skyller på fylla och frustration men Erik och Tove hade varit så stolta så över mig!)


Killen: Du verkar elak

Jag: Varför står du här och pratar med mig då?

Killen: För du är snygg


Sen gick vi. Jag och Kattis gick till McDonalds och sedan letade vi med ljus och lykta efter taxi i det iskalla regnet. Hemma halv tre glad och full.

Söndag: vaknade halv nio med fet huvudvärk. Gick och köpte kanelbullar som jag åt framför Fanny och Alexander och Idol. Tvättade 7 maskiner, gjorde mig iordning och åkte och hämtade Christopher. Vi åkte till COOP och K-rauta för han skulle köpa nytt duschmunstycke. Hans vatten rinner långsammare än Saras gjorde på St Eriksgatan. Glöm att få ur allt schampoo!

Efter det var det bio. Hans polare Peter hade bokat American Gangster. Jag hejjade bara på det "dumma laget". För er som inte sett den kan jag säga att det LÄTT är den bästa filmen det här året. Plus att jag skaffade mig en ny flickvän, Lymari Nadal som spelar fruga i filmen


Efter bion käkade vi middag på Bangkok Kitchen på Västmannagatan och sen var det soffan och film nummer två. Mr Brooks med Kevin Costner. Den var rätt okej men slutet sög. Sen var det läggdags kl 1.

Imorse tog jag en taxi hem kl 7.15 för jag hade inte med mig datorn eller nåt så jag fick åka hemom om fixa. Sen var det måndagsmöte och nu sitter man här igen.

/Clara- nöjd med helgen men the truth is still out there!

1 comment:

Lisa said...

vilken sanning?

puss/
nyfiken i en strut