Monday, November 5, 2007

Back in town!

Nu är vi hemma igen!
I lördags kväll vid halv åtta entrade jag Inedalsgatan igen. Efter att ha packat upp och snurrat runt inne på Vivo slocknade jag vid halv tio, då hade jag varit vaken i nära 24 timmar. På söndagsmorgonen vaknade jag 04 och gick upp och fnulade. Har numera att kick ass snyggt badrumsskåp och rensade skåp i köket.

Här är en del av sakerna som köptes. Tänkte göra en förteckning men orkade inte.

Mitt bästa köp var skorna till vänster på bilden, det är en Ipodsko så när jag lagat min Ipod ska jag springa som vinden (eller som en älg efter resans svullande) Övriga inköp: 5 necessärer, 4 necessärer/börsar, 2 plånböcker, 2 klockor, 2 Juicy-dressar, oändligat många cremer och salvor och badrumsgrejer, 3 väskor, vattenflaskor med Hello Kitty, annat med Hello Kitty, body spray och shower gel från Philosophy... Kommer knappt ihåg!

Men det bästa var den billiga massagen. 250 spänn för att under en timme bli plågad av en grym kinesiska med resultatet att ryggen kändes som ny igen!

I Hong Kong har de förärats med inte bara bra klimat, billig taxi och sköna daiquiries, de har även Koko Krunch som jag livnärde mig på hela året vi bodde i Manila så jag har köpt med mig två paket hem (varför inte fler???) och när de är slut hoppas jag att Sara kan skicka mer! I LÖV KOKO!


En sak (den enda jag upptäckt hittills) som var bra med att komma hem var att få tvätta håret i svenskt vatten, mitt hår och HK-vattnet gjorde sig nog inte riktigt tillsammans


Mer uppdatering kommer! Tack Sara för att du gjorde veckorna så grymma. Du anar inte hur mycket jag längtar tillbaka till HK. Och att få ha dig i vardagen som jag fått nu!
/C

No comments: