Monday, November 19, 2007

Helg

I fredags skulle jag äta middag med mamma och Thomas på Sturehof. Jag hade planerat att ta det lugnt, äta middagen och sedan gå hem och sova tidigt.
Det gick inte så bra.

Mamma och Thomas beställde en meny där det ingick sniglar men de ville hellre ha grodlår. Köket gjorde dock en miss och serverade båda.
Efter mycket om och men smakade jag grodlåren. Det smakade typ som mycket kompakt kyckling.
Själv beställde jag en toast Skagen till förrätt. Den var grym, men Lisa Elmqvists i Östermalmshallen är bättre!

Sen till varmrätt tog jag torsk men potatis, skirat smör och pepparrot. Fantastiskt!

Thomas och mamma
Clara och Thomas
Efter middagen gick vi till Naglo och dansade och sjöng och jag klämde på lite killar och drack en liter dagens.





Thomas insisterade på att vi skulle ta tunnelbanan hem. Naglo stänger 3. Vi var kvar ett tag efter de stängde och drack klart. Sen fanns ju inga taxibilar där så vi skulle gå till Hamngatan och då kunde vi ju lika bra ta tuben hem. Hur som haver så kan jag inte säga om det tog 30 eller 3 minuter innan den kom men jag var så kissnödig så jag kunde inte andas typ. När jag klev av på Fridhemsplan och gick hemåt i slalomformation var klockan 4 och jag kunde knappt gå för mina ben bar inte pga kissnödighet. Därför var det en jättebra idé att börja knäppa upp brallorna redan på Fleminggatan. I trappan hem trodde jag att det ska bli en fekal reaktion. Med brallorna halvvägs nere öppnar jag dörren men snubblar på brallan och ramlar in i hallen.
Efter att ha scannad kvällens skörd av sms och svarat på de obesvarade samt för att sejfa lördagens ångest skicka ut några nya lyckas jag få på mig Hello Kitty-särken och dricka ett glas vatten. Då ringer det. 04.19. Christopher hörs i andra änden...fffffffff, hm, tut, skrap, äääähhhh. Han vet inte var han är eller vart han nycklar tagit vägen. Jag blir lite orolig eftersom jag framstår som nykter när jag lyssnar på hans sludder. Han frågar 5 gånger var jag är och varje gång är jag hemma. Sen dör hans telefon och jag är sjukt orolig att han ligger och sover på Birger Jarlsgatan men det varar i ca 32 sekunder innan jag däckar. Kl 8 vaknar jag och är på topp- fortfarande full. Kl 11.19 vaknar jag av att grannen spelar piano men det hade lika bra kunnat vara jag som blivit placerad inuti Elton Johns flygel.
Eftersom jag ska hänga med Christopher och hans polare och kolla fotboll senare på kvällen gäller nu projekt tillskärpning. Hade behövt en spruta botox, att nån fönade mitt hår och en liter clear eyes för att se normal ut just då men gick och la mig i solariet och hämtade Mc Donalds som jag åt liggandes i soffan.
Klockan 20 ska vi ses och äta hamburgare och kolla fotboll = jag ska bli frisk.
Men vid 19.15 får jag ett sms "Vi sitter på Tbar. Kom hit" 19.45 rullar jag in med hemfönat hår och en halv rougeburk per kind och får raskt i mig en halv flaska champagne. FRISK!
Förklaringen till att Cs telefon lagt av på morgonen var att han och Peter haft en barrunda som slutade med att Peter, 34, blev utledd av vakterna på Hells Kitchen kl 04.15 och då fattade jag att Cs alkoholhalt måste ha varit nånstans i närheten av ångorna i Stolichnayas produktionsanläggning i inre Ryssland.
Efter att ha druckit massa dagens på fotbollsbaren gick vi till Mården och drack lite till. Efter det kunde killarna knappt stå så jag propsade på hemgång. Klockan 7 på söndagsmorgonen ringde klockan och Christopher skulle till Arlanda. Jag hjälpte till att packa lite och tog sedan hans bil hem och tvättade, sov i soffan och drack cola. Åkte till IKEA och köpte lite grejer, hämtade Gustav och Hadisa och åkte på middag hos Farmor och Farfar. Där åt jag igen allt jag missat det senaste dygnet. Förrätt, varmrätt, efterrätt och sen fika på det.


Farmors grymma kolatårta.

Efter att ha letat parkering på Kungsholmen somnade jag gott kl 21.30 men imorse var man ju lika trött som när man gick hem från jobbet i fredags så för att ha varit utvilade hade det varit bättre att det inte var helg alls.
Längtar till fredag för då får man sova ut!

Ikväll ska jag och Anna på bio! Popcorn for everyone!

No comments: