Monday, March 10, 2008

Superhelg!

I fredags kväll var jag och mamma på Sturehof och åt middag. Jag åt först Toast Skagen, sedan Torsk med kokt potatis och skirat smör och sen delade vi på en Hofdessert (marängsviss) till detta blev det en flaska Pol Roger. Det var supergott men vi åkte hem rätt tidigt, jag blev visst lite bubblig i huvudet av bubblet :) Åkte till Christopher och somnade på hans axel 22.30. En timme senare vaknade jag till och sa oj, jag sov visst, ja, sa han, du har snarkat.

På morgonen skjutsade jag honom till Arlanda och åkte sedan hem och städade, check. Lämnade tillbaka några kläder, check. Åkte till Anna och köpte bakelser på vägen, jag fick en Budapestrulle.
Vi fikadeAnna demonstrerade sina nya joggingskor.

Sedan åkte vi till Plantagen och köpte påskliljor och tulpaner och sedan storhandlade vi på Willys. Där kan man köpa följande;

Lattjolajban!

Sedan åkte jag hem och sov en halvtimme innan det var dags att bege sig till Älsklings-Axel. Jag kom först och sedan dök mamma och Gabriel upp. Vi åt och drack (inte jag) massa massa vin och kollade på melodifestivalen och gullade med Axel och åt chips och sjöng med till gamla schlagers.
Axel kan le nu! Kolla på bilder nedan (jag ser lite väl plutig ut...)



Mitt hjärtas finaste gull!

Världens finaste Hadisa
Världens finaste lillebror!

Världens finaste Gabriel

Jag hade önskat mig caesarsallad som Gustav hade gjort, supergott och till efterrätt fick vi chokladmousse med krisp.
Killarna skrålade lite väl högt så tjejerna och Axel låg i sängen och snackade.
Hålla handen.
Sedan skjutsade jag killarna till Ambassadeur och åkte hem och sov. Igår söndag var jag och Mamma på landet och tittade till och tog en sväng till IKEA och sen tittade jag på Gudfadern 1 och 2, det tog 6 timmar. Det var en grym helg!
/C

1 comment:

Lisa said...

Vilken härlig helg! Axel är verkligen så himla fin!

Puss från Lisidori.