Saturday, March 22, 2008

Påsklov

Onsdag: Fyra personer delar på en Bag in Box på en timme och beger sig till Riche. Jag var hemma halv två.

Skärtorsdag: Var inte på topp. Trots huvudvärk och trasig kropp piffade jag till mig och åkte ner på stan och åt lunch med Christopher på East. Vette fan om jag nånsin kommer äta där igen.På menyn stod det nåt lullull på japanska så jag frågade vad det var. Typ quorn. Jag frågade om jag kunde få byta till kyckling istället. Servitören stammade fram att det inte går för de blir så arga i köket när man ändrar. Hade det inte varit för att mitt sällskap inte var på humör och jag var en alkis så hade jag gått därifrån. Jag är ingen diva, men är det jobbigt att byta ut quorn mot kyckling? East är ju ändå ett ok ställe som inte har maten klar utan de lagar ju de facto det man ska käka. Hade detta varit på Sturehof hade jag fått allt jag ville och lite till. Jag älskar Sturehof. Jag skulle kunna äta där varje dag. East däremot kommer jag absolut inte rekommendera ever again. Till saken hör också att det var ca 5 sällskap i lokalen, vi fick ändå be om att få beställa eftersom de inte hade nån koll och det tog ungefär 20 minuter att få en cola light. Men å andra sidan behöver man ju inte en examen i teknisk fysik för att ställa ut tallrikar på bord.

Efter detta lämnade jag C och begav mig till Riche där Tove och Daniel satt.

Det fullaste kortet på mig någonsin i livet.

De hade börjat vid 14 och jag tog vid kl 16. Två drinkar senare var jag på topp men kl 22.30 gav jag upp. Åkte hem till C och trodde jag var rätt nykter men kom snabbt på mig själv med att snubbla på mina egna ben och skrika istället för att prata.

Långfredag: Vaknade kl 7 och körde Christopher till Arlanda. Var rätt utsövd men framför allt pigg som en mört. Inte bakis, inte illamående, inget. Tvättade 5 maskiner och kollade på två avsnitt av Gossip Girl som är världens bästa just nu. Åkte till brorsan och Axel. Tog med alla i bilen på en utflykt; lämnade Gustav på jobbet och jag och Hadisa åkte och köpte grejerna vi skulle svulla; vaniljmunkar, läsk, godis...

Axel vet redan att V is for Victory!

Jag och Axel somnade i soffan. Det var det mysigaste på hundra år!


Sedan hängde vi hela dagen till jag åkte till Tove vid 22. Efter diverse fyllebråk och taxiverksamheter kom jag i säng halv tre.

Påskafton: Röjde lägenheten; slängde skräp, tog upp resväskan jag hade till London förra månaden till vinden, lämnade grejer på Myrorna och sen åkte jag till mormor och åt våfflor.
Kom hem och sov två timmar i soffan och kollade på Juno som var grym och ikväll ska vi ut och käka middag på Tarantino.

No comments: