Wednesday, March 26, 2008

Spela in film

I tisdags morse gick lasset mot Västerås. Vi ska spela in reklamfilm för Kronfågel och detta ska ske hos deras uppfödare. På gården Gäddeholm utanför V-ås bor en astrevlig kvinna som föder upp kyllingar. Vi rekade och åkte sedan till "stan" och checkade in på Statshotellet som hade skön säng och god frulle. Dock kan jag inte säga mycket kul om själva stan. Jag var ute en sväng på torget vid 19-snåret. Hela stan var tom.

Vi filmade på hennes gård på förmiddagen och på kyllingfarmen på eftermiddagen. det var superfint väder men kallt som i Sibirien.



Masse (foto) och Ricky (ljud)

Jag assisterade med ljudpinnen aka mikrofonen

Jag hade på mig en långärmad tröja, ett linne, en t-shirt, två hoodies, dunjacka, dubbla vantar, trippla strumpor, halsduk och mössa. Jag trodde aldrig jag skulle bli varm igen.
På kyllingfarmen bor 20 000 chicks. De har gott om plats att leka runt, detta på en bädd av kutterspån. De här var 14 dagar.
När vi skulle filma inne i "stallet" fick Ricky och Masse sätta på sig Nasa-kläder!

Ibland är det asroligt på jobbet!
/C

1 comment:

Sara said...

Där inne luktade det inte tårta va?