Monday, March 17, 2008

Rätt låt vann!

Mamma hade fått biljetter till Globen och finalen i Melodifestivalen och tog med mig. Vi kom dit ungefär 18.30, då var Globen rätt tom så vi gick och köpte popcorn och läsk.

Kl 19.00 var det pepp och underhållning med Babsan och ett cover-band som sjöng massa schlagerlåtar. Tjejen var lika bra som Carola. Sedan kom en studiokille och berättade att tex alla som satt på rad 8 var tvungna att sitta på sina platser hela tiden för kamerorna var precis brevid dom, att Charlotte Perelli skulle ha lasershow så akta er för epilepsi, att Nordman skulle ha eld osv osv

Christer Björkman fick berätta om röstningsförfarandet.
Sedan var Charlotte först ut! Som tur var vann rätt låt. Man har ju inte alltid så stort förtroende för svenskarna och deras röstning, jag menar just nu ligger sossarna i topp och tack vare The Ark kommer vi få kvala i år. Men i lördags lyckades svenskarna imponera på mig!
När man sitter där och hejar så smittar liksom svennigheten av sig och tillslut stod även jag och sjöng med tillsammans med min sittgranne, en trebarnspappa från Södertälje.
På bilden ovan är det en bebis med hörlurar. Det tyckte jag var roligt!
När klockan var ca 22.30 steppade vi ut och möttes av detta; en kille som satt och sov på en bänk. Alla kan inte gillar schlagerfestival!
/Clara Perrelli

No comments: