Wednesday, December 19, 2007

Hero

Vaknar till 8-nyheterna och rubrikerna är flera men jag lägger märke till en "schlagerstjärna HIV-positiv". Visse, tänker jag, de kommer ju inte outta nån. Men jo, man får veta namn. På väg till jobbet möts jag av löpsedlarna.

Andreas har gjort, i mina ögon, årets bragd. Jag skiter i vardagshjältar som räddar katter ur träd. Att våga stå för något som i folks ögon är det smutsigaste och skamligaste, det är fan modigt!!! Tyvärr kommer folk bli rädda och oja sig och herregud bögeriet i fjollträsk. Det är Sveriges majoritet; patrasket i småbygderna som inte har nån jävla koll alls, som står för fördomarna. De vet ju inget alls! I deras ögon får man aids på en vecka och sen blir man ett kolli och man har gjort nåt "fult". Er har jag fan inget till övers för!

Och de som tycker att det här är ett PR-jippo. NI KAN DÖ!

/C

No comments: