Monday, December 3, 2007

Helg igen!

I fredags fick Clara gå hem kl 15 och sov och gick och tränade. Sedan mötte jag upp Anna som hade en låda på 10 kilo surroundsystem att släpa på. Vi bar och bar och köpte thai.



Och jag tittade på Idol
Medan Anna meckade med sina nya teknikprylar
Sen visade hon upp sina sångkunskaper. Jag kommer inte ihåg vad det var för sång hon sjung men vi hade mycket trevligt!




Jag köpte godis på macken för det var sega råttor och sånt men Anna kallade det för fattigmansgodis och sen åt jag en asgod kanelbulle och Anna åt en lussebulle som efter första tuggan fick betyget "äcklig". Vi tittade på filmen Superbad och jag höll på att få hjärtstillestånd för jag var så nervös för att killarna skulle fucka upp allt hela tiden. Sedan tankade jag filmer och serier och tog en taxi hem kl 2.

Läste bok och somnade 3. Halv fyra bootie call. Jag fortsatte sova.



Lördagen blev en slappardag. Var på stan och köpte lite grejer och sedan var jag på gymmet och sen åkte jag hem i stormen /ösregnet och köpte brownies och tittade på Heroes i 6 timmar. Däremellan köpte jag grejer på Ebay så idag väntar jag på 6 fina saker :) men man vet inte när det kommer.

På söndagen skulle jag och Nadja hänga på låset i Kungens Kurva men jag vaknade typ halv elva av att hon ringde och väckte. Vid elva begav vi oss på vår utflykt som numera kallas "Sunday Slumming".

På IKEA var allt lugnt till Nadja uppmräksammade flodhästarnas årsstämma utanför kassan. Alltså hur tjocka kan människor bli?????

Vi åt korv till frukost och vips hittade vi en sak vi letat efter på köksavdelningen, fast där vid korvavdelningen utanför kassan. Nadja ville laga köttfärslimpa så vi hade letat efter en sån form (man vill ju inte baka kött i sockerkaksformen så den blir rund och vågig liksom...) och i sann Thug-anda fick den följa med ner i påsen och ut i bilen till ett nytt hem i Alvik.

Sen drog vi till Rusta. Det var som att hamna på ÖB (WalMart är för fint) i inre Texas med red necksen. Man ska inte klanka ner på folket men det var både tragiskt och kul att glo. Alltså i Kungens Kurva är det MYCKET sunk.


Det finns mycket spännande saker på Rusta. Vad säga som presentförpackningar med vita kaniner/får/hundar (art okänd) med body lotion.
Vi köpte billigt billigt tvättmedel, mjukmedel, tandborstar, plåster i storpack... ja sånt där överblivet från ett tyskt restlager.
Efter det bar det av till City Gross där Nadja köpte ett flak cola och jag storpack färdigrätter eftersom jag numera är en jävligt trött ungkarl/ensamstånde pensionär som inte orkar laga mat.

Det var en fin utflykt som avslutades i äkta Thug Style.
I bilen på väg började jag tänka på att snart kommer väl alla kändisars bidrag till julsångerna. (Jag älskar min Peter Jöback-julskiva!!!)

Men jag fick snabbt ur mig ett bidrag:

Merry merry christmas, ho ho ho
Its just me and my crew sayin´ yo yo yo!



Så om nån vill låna den här frasen till en sång går det bra att kontakta mig för stimpengar. Här nedan ser ni också mina nya glittriga vantar som jag fiskade upp på HM för 14 spänn eftersom jag redan supit bort 2 par vantar i år och det bara är 3 december. Det är mina discovantar aka thug-vantar för thugs gillar ju bling bling! Woo!



Kom hem, satte upp adventsstjärnor, lagade tacos, tvättade och tittade på Heroes, men bara i 4 timmar! Och så var det måndag igen.

/C

No comments: