Thursday, December 6, 2007

G-Unit DJ Set på Anglais AKA Tumba Kickers Convention

Igår kom Tove hem från London. Det är en högtidsdag varje gång det händer. På väg hem från jobbet i regnet vid sjusnåret kändes det rätt långt bort att vi skulle gå ut så jag tänkte att om jag bara sover lite och maxar cola lighten så kommer det här gå bra. Hann inte sova för jag fick hetsstäda lite innan Baby plingade på. Vi drack några drinkar hemma och tog sedan en taxi ner till East.


Obligatoriska toakort på East!


Där mötte vi upp Andreas och hans kompis Daniel. Vi tog ett litet glas och Andreas sa " ni kommer bli skitfulla". Jag tänkte att hä, det kommer vi inte alls. Vi ska chilla och jag ska må skitbra på jobbet imorn men samtidigt visste jag ju innerst inne vad han menade.

Vi valde mellan två Thug Happenings- G Unit på Anglais eller Common på Berns. Det blev Anglais. Och Tumba Hoochie Convention. Efter snöret men innan dörren blir vi attackerade av en skakande fotograf i shorts och liten Adidasjacka som ska fota oss. Det börjar redan där. Sen går vi genom snurran och OH Lord give me strength!Där står två tjejer som utan skor liksom vaggar till musiken. De rör sina rövar i takt med en sengångares och vi fattar liksom inte varför. Så mycket sydstockholmskt fläsk har vi aldrig sett maken till inklämt i jeanskjolar med guldbrodyr. Tjejerna har hursomhelst skitkul så det var ju kul för dom, men alltså, hur har de blivit uppfostrade? Och har de nånsin bläddrat i en Vogue, eller nej men iallafall Vecko-Revyn??

Här fotar jag och Tove samtidigt så det ser ut som värsta röda-mattan-bilden.
Love!
Daniel och Andreas - farliga killar!

Andreas charmar damerna!



Här står alltså folket uppradat i väntan på ett gäng högst troligt IQ-befriade killar som genom att ha rätt polare och lyckats stöna fram "yo" "ho" och "mo" fått spela in en skiva och åka jorden runt...några undantag kan även få fram "niggah" "bitch" "hood" och "pussy". Killen med brillor och grå tröja på bilden kom fram till oss och frågade om "det var sant att Fifty Cent skulle spela här ikväll" på nån unidentifyable dialekt. Jag svarade att det är jag som ska spela. Tove säger att vi är med i bandet. Och killen fattar inget och lommar iväg.
Tjejerna som förväntansfullt hoppas på att få höra "yo" eller "ho" eller varför inte "yo ho" om en halvtimme är klädda i det finaste det kan hitta. Inte mycket tyg alltså. Jag fattar inte vad de har för föräldrar som släpper ut dem i kreationer som är taget ur Jerry Springer.

Jag kände igen den här killen sjukt mycket. Han var med i Big Brother förut och kom två efter Carolina Gynning. HA! Carro är fab, killen hade fula jeans. Det var liksom den sortens klientel, sunkiga F-kändisar och stackars tjejer som fått det här med att ligga med kändisar om bakfoten. Se nedan.
Vi är dom finaste (och mest påklädda) tjejerna!
Efter att ha sett neandertalarna spela årets hits och dansat och klämt vackra svenska flicka på röjven drog till Berns. Det var folktomt och jag och Tove bestämde oss för att dra hem, men nej, halv tre drog vi i oss en GT och hör sen!
Jag somnade kvart över tre och vaknade 7.30. Var på jobbet 09.15. En bragd!
/C

No comments: