Monday, December 10, 2007

Helg

I fredags laddade jag kameran hela dagen. Trodde jag. Jag och Tove åt middag på Kungsholmen och när jag skulle börja leka paparazzi visar det sig att det inte finns några batterier i kameran för jag hade låtit den stå på utan strömsladd ...

Hoppas därför att andra kan ladda upp sina kort från spektaklet så jag kan sno dom och lägga upp här (så att Sara får se)

Fredagen började som sagt på Kungsholmen. Jag åt Caesar och Club Sandwich och Tove åt chevregrej och Club Sandwich. Vi drack champagne och vin och gav varann paket.

Efter det begav vi oss till Riche där några glas raskt åkte ner och sedan bar det av till East. Såklart. Här anslöt Mårten och Hanna och Daniel och några andra. Nu märker jag verkligen att det inte blir kul utan bilderna när jag ska förtälja denna historia. Men jag kör snabbgenomgång av helgen och återkommer med bilder om folk kan få arslet ur och ladda upp på Fejjan!

Vips var det dags för Berns och jag tog med mitt glas under jackan för jag hade inte druckit upp. På Berns vet man inte riktigt vad som hände, folk spreds ut men jag och Nadja gick ner på 2.35 för att leta efter Erik men han var inte där men istället hittade vi Mårten.

Vid fyrasnåret trallade jag in hemma, sedan hade jag och Nadja ett långt bra snack och sen var det lite sms-terror sen somnade jag gott klockan halv sex.

Lördag 11.00. Tove sms:ar och väcker mig, vi ska äta frulle. På Kungsholmsgatan har det öppnat ett Mocco som ABSOLUT INTE kan göra en macka om den avviker från menyn så jag åt någon kokosgrej istället. Gå inte dit, kunden ska alltid ha rätt, är det för mycket begärt att de gör en macka liksom?
Sen gick vi ner på stan och köpte hårfärg och var på systemet. Åkte hem och lämnade allt, hämtade brorsans present, åkte till brorsan. Där var det redan typ 10 pers så jag satte mig på en stol i köket och reste mig endast för att gå hem. Väl hemma skulle jag färga håret men tappade mitt nya röda nagellack i handfaten. Det tog en timme att göra rent och man var typ helt (fylle-) svettig när man hade stått där som en annan bilmeck med aceton och skrubb. Hann inget mer för sedan var det fördrink och mamma, pappa, Gustav och Hadisa steppade in, jag lyckades tom bränna popcornen. Med denna fantastiska inledning på kvällen tog vi en taxi till Pontus! på Brunnsgatan där man raskt fick in en flaska Billecart Salmon så nu var allt bra igen; återställare på världens godaste champagne rekommenderas!!!

De har väldigt fint på stället + de vet att ta betalt. De har inte indelat i förrätter/varmrätter utan alla rätter finns i small, medium och large. Jag tog en small tonfisk med tryffel till förrätt (ca tre tuggor men fint upplagt och många smaker...kanske för många?) och en large marulk till varmrätt (sjukt gott men marulken var max lika stor som min mobiltelefon). Om man är hungrig rekommenderar jag inte Pontus. Det är gott, ja, och fint, ja, men alltså jag gillar inte när man måste ha käkat innan man går ut.

Från Pontus gick jag, mamma, Gustav och Hadisa raka vägen till Sturehof där vi beställde in en flarra champagne och mer mat; jag åt en hel toast skagen, sen var jag mätt. Jag älskar Sturehof!
Hemma två och sov gott!

Söndagen började med en idolrepris, lägg ner skiten nästa år. Sedan kollade jag på fem Heroes-avsnitt och färgade håret och gick inte utanför dörren förren vid 18 då jag åkte till Christopher och lagade lasagne åt honom. Det blev ett ton som raskt bodde i våra magar, sen låg vi med uppknäppta jeans i soffan och profylaxandades. Han med huvet i mitt knä; min mage lär ha varit en bra kudde! Vi kollade på Love Actually och medan jag rös och höll på att börja grina låg han och garvade och tyckte det var töntigt. Jag somnade sedan framför Terminator 2.

Imorse måndagsmöte, ebayande och mer moffande ur 3-kiloskorgen!
Cheers / C

No comments: