Monday, May 5, 2008

Valborgslånghelg!

På onsdagskvällen var jag och Kattis och åt middag på Zink Grill, ett nytt ställe på Biblioteksgatan. Maten var gudomlig och jag hade kunnat äta hur mycket som helst. Konceptet var väl inte så nytt; välj kött och sedan en sås och ett tillbehör, men det var bara så fantastiskt gott. Jag åt Schwartzvaldbakelse till efterrätt. Efter det var vi en sväng på Hotellet och Anglais, hemma halv två.

På torsdagen åt jag och Tove frukost på Mocco och promenerade i solen. På eftermiddagen var jag och Christopher en sväng på stan och jag köpte nya skor och vi fikade. Han var tvungen att jobba hela kvällen så jag var ute och joggade och åt glass i soffan. På fredagen mötte jag upp Tove på söder och jag köpte en kjol på Monki och vi fikade på världens kanske sunkigast / o-service minded café: Cozy, i korsningen Götgatan / Folkungagatan.
På kvällen var jag och Nadja på Brick & Lace (jamaicansk pop-dancehall-duo) på Vita Färjan Ambassadeur. Nadja hade vunnit biljetter och tog med mig för deras hit "love is wicked" var vår sommarlåt förra sommaren. Det var jag, Nadja och södra förorternas lättklädda damer. Alla under 20. Jag var nog äldst, förutom några mammor och pappor som fått eskortera sina teens dit. Men det var också mycket pöbel och tre brudar blev utslängda pga fylla innan spelningen ens dragit igång och under själva spelningen fick en vakt kasta sig raklång över scenen för tt bryta upp en catfight precis framför scenen. Den ena tjejen satt och grinade efter konserten och den andra skrek åt en vakt som höll i henne att hon skulle rövknulla honom.
Själva spelningen var faktiskt bättre än jag trott. Tjejerna hade grymma kroppar och bjöd på sig, inte bara sång utan även lite moves och booty shaking.
Efter det åkte damerna hem.


Några svennetjejer fick komma upp på scenen och dansa och då skämdes man.
På lördagen följde jag med Tove och klippte sig och sen åt vi Panini i solen i tshirt i Kungsan.
På kvällen åt vi middag på Sturehof (jag åt toast skagen och torsken som vanligt) och sen var cirkusen igång. Vi hade druckit bubbel hemma, bubbel till middag, sedan var det shots på Obaren och Anglais innan vi entrade East och vanliga dagens. Jag och Daniel shottade lite här också.
Tove, Max och Marie
Glas med ett glas.
Obligatoriska toakort på East


Efter East skulle vi ge oss på Obaren igen men vi orkade inte köa. Mitt på stureplan stöter vi på en tysk svensexa. Uli ska gifta sig och är iklädd kaninkläder. Vi ger honom våra bh:ar för att han ska få poäng och de bjuder på enorma mängder lakritsshots. EFter det slutar Claras minnen av kvällen men det som fortsatte var en sväng på East, en taxiresa hem samt intåg på Inedalsgatan. Somnade i klänning och smink med telefonen på kudden brevid mig. Medvetslös som jag var missade jag både sms och samtal.

Söndagen började i katastrof. Jag hade ebola. ALLT gjorde ont: att ligga, att stå, att andas, att dricka vatten... Sov till halv två, kräktes (mogna 28-åringen Bergström kan hantera spriten) och klädde på mig och blev hämtad av mamma och så åkte vi till Axel. Han och jag gullade och vilade i soffan.

Han är mitt finaste!Vi åkte till Ho´s och käkade middag. Jag mulade friterade kycklingar för att bli frisk.
Axels första restaurangbesök med Faster!


Efter det fick jag skjuts hem, sov en timme i soffan, kollade på tv och mådde 1% bättre.
Idag måndag mår jag bättre och funderar på om jag kanske ska ha ytterligare en vit månad.
/C




1 comment:

Lisa said...

kl 03 natten till söndag får jag sms "Jag kan inte känna min läpp" och insåg att kvällen måste vara galen! och nu förstår jag! men det låter trots dagen-efter-kräk som en mkt mkt fin kväll och helg! you rock!

puss och kram från hon som vilat hela helgen, dvs "tant Lisa".

Love you!