Monday, May 12, 2008

Helg i solen

I fredags kom Anna till mig efter sin boxning. Hon hade fått på snoken och blött näsblod och vi köpte Indisk takeaway och unnade oss nan-bröd. Vi somnade framför Indiana Jones men det var roligt att se en film från vår ungdom.

På lördagen kom mamma och hämtade mig för vi skulle hem till familjen på Ingarö. Axel fick en present: en bitring med Apor (hans favoritdjur) men vi kallade dem för grodor.

Den var mycket poppis att bita på i bilen!

Väl framme satt vi i solen och en del drack bärs och det var skönt med värme och ledighet

Axel fick låna en för stor keps för solen sken på honom. Den var semi-poppis.
Här mäter vi Axels (3 månader) och Cornelias (3 veckor) fossingar.
Faster med sitt Gull.

Roffe och Gullis
Titt-ut
Det var väldigt varmt inne så Axel fick näcka lite.
Vi spelade spel och det var så mörkt att mamma och Roffe behövde ficklampa för att läsa frågekorten.
På söndagen var jag ute och joggade och sen gjorde jag mig iordning för brunch hos pappa som fyllde år. Axel inveg sin Hong Kong-tshirt. Efter det gick jag hem för att byta om och på St Eriksbron gjorde min klänning plötsligt en marilyn, jag hade inte använt den förut så jag visste inte hur det skulle bete sig men några fick väl sig en titt!
Bytte till kjol och linne och mötte upp Christopher och hans kompisar Peter och Johan och tog tuben till Råsunda där vi skulle heja på Malmö FF = jag skulle titta på folk och dricka cola. Det var en fantastisk kväll med sol och glada söndagsfullisar.




No comments: