Thursday, May 22, 2008

En dag i Leksand

Idag var jag och min kollega Viktor på möte i Leksand. Dagen började med trevlig tågresa och vi var framme i god tid. Gick en promenad i Leksand City (Konsum, Ica, Bolaget och 3 pizzerior) och besökte biblioteket för att kunna kolla mailen. Lunchade på ett trevligt café och skulle sedan bege oss till mötet. Vi fick taxinummer av tjejerna på caféet och gick till Z-torget för att ringa då det var en bra plats att bli hämtade på. Telefonisten svarar att vi kan få en taxi om en timme. Det hinner vi inte eftersom det är då vi ska vara på mötet. Går tillbaka till tågstationen för att kolla om det står några bilar där. Det gör det, men chauffören syns inte till. Vi går in på restaurang Stinsen och frågar killen bakom baren om han kan hjälpa oss. Han har samma nummer till taxi som vi och vi börjar spekulera i om vi ska gå de 7 km som är till Leksandsbröds kontor. Vi går ut. Ringer taxi för att iaf beställa en bil som kan hämta oss efter mötet. Svaret är att det inte finns några bilar i Leksand idag. Killen i baren kommer ut och säger att han har fixat det: en pappa och hans son med leksands hockey-tatuering SKJUTSAR oss i sin terräng-mercedes till mötet.

Det kommer fram att det inte finns några taxis i Leksand pga att en upphandling om sjukkörningar/skjolskjutsar tagits bort och då gick taxibolaget i konken.

De ville inte ha något för besväret men Viktor ger dem sitt kort och säger att om de kommer till Sthlm kan de få komma och titta på Expressens redaktion.
Själv tog jag bilnumret så jag kan skicka en blomma. (Om någon annan har tips på vad man gör för en pappa + son i leksand så hojta)

Efter mötet får vaktmästaren Åke skjutsa oss tillbaka till tåget.
Vilka hjältar! Händer sånt överhuvudtaget i Sthlm?

2 comments:

Sara said...

Skicka glassogram via mobilen!

http://www.gb.se/glasscheckar.asp

Anonymous said...

Jag blir helt rord o varm o glad!!! Ove heter jag