Monday, May 26, 2008

Schlagerhelg!

I fredags gick jag tidigare från jobbet och var hos doktor Lars på Sabbatsberg för min magremiss har äntligen kommit. Efter mycket snack och lite underökning sa han att jag troligtvis har IBS (men det visste jag sen förut), men en svårare grad av denna. Säg att det finns 7-8 symptom, en vanlig person kanske har 1-2 men jag har alla. Det var inte så kul. Jag ska få göra läskiga undersökningar, fick medicin och broschyrer om detta och det kändes så bra för att han tog det på allvar.

Efter det åkte jag och mötte Gustav på Fredagsöl. Axel och Hadisa kom också dit och sen gick vi på stan och brände lite lön.

Axels första fredagsöl

På kvällen låg jag hemma i soffan och sov efter en vecka med lite sömn.
På lördagen sov jag länge och var sedan en sväng i Västermalmsgallerian och lämnade tillbaka lite grejer på HM. Sedan var jag, Nadja och Sakis och fikade på Vurma.

Efter en tupplur var det dags att börja piffa. Målade naglarna, tvättade håret och fönade och fluffade och satte på schlagersminket. Gustav kom till mig och sedan tog vi sällis till Gabriel. Det är fjärde året i rad vi firar Eurovision på detta sätt.
Gustav och Gabriel
Det räckte till alla 172 som stod på gästlistan
Gott gotti gott gott
Fyra förväntansfulla firare (Hanna, Henrik, Clara, Niklas)







Hanna skulle spexa lite men jag tror att tjejen framför tror att jag tog kort på henne...

Charlotte var faktiskt bra! Sen att öst har dålig smak, ja det är ju en annan sak.




Vi insåg rätt tidigt att Sverige inte hade nån chans så vi minglade och käkade snittar och begav oss sen till Lino. Henrik hade kort och myglade så han fick ta in mig och Gustav också; vi slapp stå i kön som var 40 meter.



Här dracks det friskt (killarna- själv försökte jag köra på varannan vatten) och vi dansade och sjöng med och jag fick prata med Sveriges snyggaste bög, en kille jag brukar spana på när jag är på Daglivs.
Dagens!
Mina fina killar


Polis-Richard och jag hängde!
Sent omsider dök Erik och Sune upp!
Klockan 4 steppade jag ut i solskenet och gick halva vägen hem. Det finns aldrig några taxibilar på Riddarholmen. Stockholm är världens finaste stad!
Vaknade på söndagen och mådde bra. Lite halvt illamående men glad! Käkade frukost och slökollade på tv. Sedan började magen krångla. Skytteltrafik till toaletten, när det inte gick att få bort mer började jag få kramp i magen, låg i fosterställning i 6 timmar innan jag tvingade mig själv att laga lite mat (som jag inte fick behålla) med smärta som man fick profylaxandas sig igenom. Det enda som funkade var att ligga som en boll.
Mamma kom vid halv åtta, då var det så dåligt att jag helst hade velat bli sövd för att slippa känna. Hon ringde St Göran och de vågar ju aldrig säga "kom hit" så hon baxade in mig i bilen och så körde vi och hämtade ut muskelavslappnande medel för magen som doktorn skrev ut i fredags. Tog två på stående fot och åkte hem till soffan. Hade det inte blivit bättre hade jag fått åka till akuten senare.
Det blev faktiskt lite bättre, inte lika ont och framförallt inte kramper. Var så utmattade av allt ont så jag somnade kl 22. Vaknade kl 3 med fet migrän, tog citodon och låg vaken och kände käken domna bort innan jag somnade. Imorse var migränen borta men med eftervärk och magen var bara molande så jag går runt som om jag hade ryggskott.





No comments: