Thursday, September 20, 2007

Jobbmiddag

Igår var jag uppe med tuppen, Emilie hämtade mig i en taxi som tog oss till flyget. Vi satte oss på Katmandu Airlines miniplan och flög till Trollhättan där vi plockade ut en bil som jag körde 20 mil fram och tillbaka till Kungshamn där vi hade ett möte med ett företag som producerar fiskbaserade varor. Det var en rolig utflykt. Landade i Sthlm igen vid 17, åkte hem och gjorde mig iordning och mötte upp de andra på jobbet utanför Berns där vi skulle äta middag tillsammans för Fredrik, vår CFO ska sluta. Jag hade styrt upp hela bokningen (surprice!!!) och alla var mycket nöjda och glada!

Mathias, Fredrik, Adde, Emilie
Emilie, Anna, Sara, Jonas
Mathias och Fredrik
Rodde och Peter - mina bästa killar!
Janne, Rodde och Carl
Sara och Peter
Clara och Rodde (jag var hans bordsdam)
Emilie och Adde
Förrätt. Man kan välja allt själv men vår servitris plockade ihop till oss: vårrullar (grymma), dumplings (med såsen var de sjukt goda), haricot verts och chili i en kryddblandning (skulle kunna äta varje dag) och räkor inbakade i en sesamfröfriterad rulle (det godaste jag nånsin ätit)
Janne leker med kameran vid bordet brevid. Jag sitter och pratar med Mathias på min vänstra sida men kan inte motstå kameran som den linslus jag är. Carl brevid är lite trött :)

Sen får man posa. Carl har vaknat!
Efterrättsbuffe. För 100 pix fick man obegränsad (?) tillgång till tiramisu, chokladmousse, äppelpaj, pannacotta med blåbär, mandelmassesnittar, browniesnittar, creme brulee, chokladmarängtårta... Jag gick två varv och sen kunde jag inte andas.
Emilie och Peter
Anna
Jag och Mathias
Jag drack champagne (bara vanlig Pol Roger) och sen massa vitt vin som var galet gott och jag behövde inte ens blanda med Sprite. Vid tolv gick vi till Obaren och där var det dagens och flipper och tjöt. Alla "vuxna" gick hem med Fredrik härdade till halv två när vi gick och då var killarna kvar.
Kändisspotting denna kväll: Peter Jöback och Veronica Maggio
Idag mår man dock lite sådär. Är inte bakis men tröttare än nånsin, lite skumt eftersom jag låg på rygg hela förra veckan. Nu längtar jag till: 1. Lunch. 2. Träna med Kattis imorn efter jobbet. 3. SPRITFEST PÅ LÖRDAG!
/Clara

No comments: