Tuesday, September 18, 2007

Grekland

Efter att ha gått upp halv fyra och hängt på Arlanda med alla pensionärer från utomsocknes landade vi i mulet dis i kyla på Samos. Jag höll på att börja grina för jag var så desperat efter sol. Här sitter vi i bussen på väg till hotellet.
Solen dök upp på eftermiddagen. Vi gick på upptäcksfärd.

Ser ni molnen!
En fin kyrka låg på udden mellan stranden och bar/restauranggatan.
På väg till stranden kunde man gena över en gammal ruin där får betade. Det luktade chevre i luften- blä!
Mamma badar. Det var stenig strand men sand på havsbottnen. Detta ledde till att folk låg still och barnfaniljer höll sig borta :)
Världens längsta backe som vi gick upp och nerför varje dag.
Pythagorion på dagen. Det här är taget i änden av bargatan.
Första middagen. De trodde det var ett skämt när vi beställde in så mycket mat. VI beställde chicken fillit, greek salad, caesarsallad, grillade grönsaker i ugnen och pork chops.

Från min plats på solstolen. Mamma känner på vattnet
Stranden

Man ska ju bjuda på sig själv så här är alla mina kilo in their sun tanned glory.
En dag kom en kines på stranden och vi fick massage i skuggan. Det var såå skönt!

På lunchrestaurangen där vi åt varje dag hade de en skylt med "No Stress". Killen som hade baren visslade oupphörligen och särskilt när han serverade alkohol till försupna svenskar (ett gäng som bestod av Majlis, Roffe, Britt-Marie och några till som drack flera liter vin var varje dag vid lunch) lät han som ett brandlarm! Gissa hur stressad man blev!
Här är vår terrass med utsikt över havet.

På solstolen som vanligt.


En dag åkte vi till huvudstaden Samos för jag hade bränt mig och kunde inte vara i solen. Vi fikade och kollade på kyrkor och affärer.
Det var en blåsig dag!
Här är gubben Pythagoras, ni vet han med satsen. Pythagoras Sats alltså kateterna i kvadrat = hypotenusan.
By night!
All in all var det en härlig semester som spenderades på rygg. Jag sov mer än jag var vaken de första dygnen. Brännan blev rätt bra tillslut, ska stödja den i solariet så den bevaras. Greker är festliga och är inte så bra på engelska, om man avviker från turistskoleengelskan hajjar de nada.
Jag köpte sprit och Clinique-saker och nötter och ett armband.
Och imorn beger jag och Emilie oss till Tröllhättan där vi hyr en bil och drar till Smögen på möte!
/Clara



3 comments:

Anonymous said...

glöm inte min sik!!!!

Anonymous said...

Tack älskade Claris för en underbar vecka! / mamman

Lisa said...

ser Lovely ut! snygg baywatch-babe i bikini!

när kommer du till malmö nästa gång? I miss you.