Friday, September 7, 2007

Fredag kväll

Efter jobbet la jag mig i soffan och la över cd:s till I-tunes så att jag kunde få en ny playlist till stranden. Det tar verkligen sjukt lång tid! Det fick pågå medan jag åt tre kanelbullar till middag, packade och satte på timer på en lampa. Tog en taxi till mamma och satte igång projekt vaxning. Mitt i ett ryck ropar mamma att det händer grejer på gatan. Där ligger en kille i handklovar med en grå- och svartklädd Hulk i svart mössa står över honom. Två andra killar sitter mot husväggen, även de bevakade av Hulkar. De var inte vakter, men ändå inte poliser, men de hade nån sorts uniform med mic vid halsen. Men det verkade lite undercover fast i uniform- det är inte så hemligt- minsta småtjyv skulle se dem på långt håll. Efter ett tag blev de visiterade, polisen kom och la upp grejer på gatan och fotade. GISSA HUR GÄRNA JAG VILLE GÅ NER OCH FRÅGA VAD SOM STOD PÅ?????? En kille fick gå hem, en åkte iväg i bil 1, sedan var de två kvar och jag missade vad som hände med den ena, men den som tidigare haft handfängsel fick åka med polisen i bil 2. KGB-hulkarna gick mot Medis. På söder (och just utanför mammas fönster) händer det alltid nåt.
Spekulation:
- Om de hade klottrat, hade det kommit 4 snutar och 4 hulkar då? Klotter är fult och onödigt och kostar massa skattepengar men inte så viktigt att de avvarar två bilar.
- Om de langat bärs/GHB/Sprit, hade 8 av lagens väktare kommit?
- Nåt knark såg jag inte.
- De var småkillar, därför var det mysko med pådraget.

I mitt Leif GW-huvud har jag nu hittat på att de försökt langa Ketamin eller A2 och att "huvudmännen" åkte fast. Och småkillarna gick hem och sov hos mamma. Som Polisens Vän Nummer Ett var det ju ett nöje att stå och glo i fönstret i en halvtimme!

Har spanat in hotellet på internet och planerat att om det finns en massös på stranden ska jag anlita henne.

Har redan kommit på saker jag glömt:
- Rakhyvel.
- Vattna blommorna och ta bort dem från fönstren.

Nu är det 5 timmar och 15 min till taxin ska hämta oss så jag ska försöka sova en kvart.
Vi ses den 17 september.
Puss/Clara

No comments: