Monday, June 9, 2008

En helg på landet

På torsdagen fick jag för mig att jag skulle bli ljusare i håret såhär inför sommaren. Fick en tid down the street och fick vita slingor och paniks och hjärtattack. Sa att jag ville lägga en toning uppepå för att mildra slingorna och det blev bättre. När jag kom hem tyckte jag knappt att det syntes nånting men efter en helg i solen är det nu solblekt.
På fredagen hämtade mamma oss och vi åkte i samlad trupp till Landet. Jag, Axel, Hadisa och mamma. Vi var och storhandlade och sedan var det all in på verandan.
Axel tyckte att det var lite för varmt.

Vi badade i baljan på verandan
Det var inte så mycket flygfän, utom en rolig humla med prassliga vingar


Hadisa och Axel powernappar under myggnätet
Min gamla Nalle Puh var en favorit. Han är större än Axel.
God puss!
I pappa Gustavs gamla hängselbrallor från -84

Det enda som finns att göra på landet är att äta. SOla på verandan, gå upp och käka nåt, ligga en halvtimme till, käka nåt mer, kanske ta ett glas vatten, pressa, äta, ta en cigg, gulla med Axel, äta nåt. Jag har ätit kakor, glass, chips, chokladpudding och godis. Varje morgon en 4 km joggingtur innan frulle men vad hjälper det när man är på gödkur.
Gustav jobbade och kom till oss på kvällen och på lördagen skjutsade mamma honom till jobbet vid 8 och jag hämtade honom vid 01.30. Söndagen var stekhet och vi solade.
Väl hemma i bastun på Inedalsgatan (30 grader inne) låg jag och flämtade i bara underkläder och kunde inte sova för det var för varmt och jag hade druckit för mycket cola- för att det var så varmt och man ville läska sig.
Gällande EM så var Portugalmatchen i lördags kul och tyvärr bjöd Tyskland på snyggt spel igår men de får INTE vinna.
Ikväll är det Forza Italia.
Imorgon ska Sverige möta Grekland. Antingen är killarna heta som fan och slåss till sista sekunden eller så gör de ännu en feg-lirs-match.
Återkommer!

2 comments:

Sara said...

Vilken högsommar ni har, ser hur mysigt ut som helst! Vi har haft regnigt i två veckor i streck, i fredags hade vi "black rain"...då spöar det fett! PUSS ses snart

Anonymous said...

Bra pecs! ;)