Monday, June 2, 2008

Axels dop

I lördags döptes Axel Gustav Touil Bergström i Finska Kyrkan. Det var soligt, 28 grader, Stockholm Marathon och varma finkläder. Axel sov när Hadisa bar in honom men han vaknade av orgeln. Prästen var superbra och gullig och Gustav bar kors och jag läste dikt. Sedan fick jag hålla Axel när han skulle få vattnet på huvudet. Hadisas föräldrar hade som överraskning hyrt in en finsk operasångare som sjöng barnvisor på finska.
Axel var supersnäll och gullig och glad hela dagen.



Efteråt tog vi alla tunnelbanan hem till Telefonplan där vi dukade fram tårta, bullar, kakor och gott.
Axel har ärvt mina skogshuggararmar!
Axels morfar


Jonas och Cornelia
Mamma hade beställt chokladmoussetårtor och jag åt 3 bitar.
Axel fick fina presenter, av mig en körkortsfond.
Och mitt i fick Axel ta en liten powernap, det var en stor dag för en liten kille. Han somnade mot min kind och när jag skulle lägga ner honom lät det schluuurp för vi blev så svettiga av varandras kroppsvärme. Men han var med hela kvällen och var glad och jollrig och det var så mysigt!


2 comments:

Sara said...

Sötaste lilla A och finaste Fastern! Vad kul med kk-fonden, helt rätt!

anna said...

åhh jag vill också ha en KK-fond!!!!