Wednesday, March 4, 2009

Svensk sjukvård

Jag är sur!
Fick migrän igår em, blev bara värre under kvällen. Inget jag hittills provat har hjälpt. Migränmedicin är svindyrt och jag har provat alla receptbelagda grejer som finns. Utom en. Nässpray. Köpte 2 ampuller för typ 400 spänn för ett tag sedan. Skulle prova igår. Det står på förpackningen att man ska ta det under en migränattack, inte innan för att förbygga. Så jag klämde upp det i snoken och satt med tillbakalutat huvud. När det rann ner i halsen höll jag på att kräkas för det var så äckligt. I ungefär en halvtimme inbillar jag mig att det lättade, men det gick inte bort iaf. Sen var det blixtrar och dunder och så la jag mig. Sov med huvudvärk, vaknade med huvudvärk. Tog en citodon imorse. Nu bättre men inte borta.

Ringde till husläkaren för jag behöver mer Rinexin (avsvällande, har 2 kvar från en förpackning på 20 som jag fick i september när jag hade bihåleinflammation) och Citodon (har 4 kvar från en förpackning om 20 som jag fick för ett år sedan). Nu tänker du såhär, men herregud vad piller hon ska ha, men det är ju inte så att jag knaprar.

Husläkaren Malin som varit så bra är helt plötsligt borta, hon som fixade remiss till Sabbatsber för magen, hon som skrivit ut grejer över telefon. Nu måste jag gå och träffa den nya Anna för att ens få Rinexin!!!! Då blir jag less. Om hon läser min journal ser hon ju att jag inte är nåt psykfall och att jag fått tabletter i mycket måttliga doser i långa perioder. KAN man ens missbruka Rinexin liksom? Jävla svenska sjukvården!

Så nu ska jag dit 11.15. FYYYY! Tur att man har frikort!

No comments: