Friday, March 27, 2009

Skojar ni?

Nu vill sossarna höja skatterna IGEN. Har de inget annat att komma med?
Öppna upp för lättare anställning och således öka skatteintäkterna? Nej, det går inte.
Därför vill de nu inför straffskatt för höginkomsttagare samt återinföra förmögenhetsskatten.
LÄGG NER!

Jag fattar att folk drar från det här stället, att företag baserar sig utomlands. Sverige är inget skatteparadis, snarare Guantanamo. Visst ska vi betala skatt, men nån måtta måste det vara. Lösningen på finanskrisen är inte att folk ska betala mer skatt. Jag har inte något annat förslag, men ett kan ju vara att sluta betala miljardbonusar, det kanske faktiskt räcker med lön.
Det kan också vara så att vi inte ska ge ut extra pengar till Kungahuset (isf behöver jag ca 500K till mitt bröllop och runt 3 mille till en ny lägenhet), att vi ska vara hårdare på bidragsutbetalningar, se över om alla utomsocknes riksdagsledamöter verkligen behöver ha varsin övernattningslägenhet i city...

Och Mona. Dags att vakna upp och ifrågasätta din polare Wanjas klavertramp?
Återigen, jag vet att sossarna inte har några krav på kompetens och utbildning, men läskunnighet måste ju vara en minstanivå för att få vara myndig i Sverige???

No comments: