Wednesday, December 3, 2008

Me no like.

Vaknar dödstrött som vanligt. Znoosar i 35 minuter innan jag får panik och går upp. 8.40 står jag utanför porten. Inte ovanligt eller jobbigt om det inte vore för att jag ska vara på Nybrokajen kl 9.00. Ringer Taxi Sthlm. De har inga bilar i området... TROLIGT att det inte finns några bilar på en av stans mest centrala gator (Fleminggatan) Samma sak på Taxi Kurir. Hinner istället med 56:an och räknar ut att jag har ca 14 minuter på mig. Som tur är lyckas jag byta till 47:an och ta den till Norrmalmstorg och går via Berns. Då slår det mig. Nåt av det äckligaste jag vet. När det luktar mat på morgonen.
Restaurangerna har ju börjat laga lunch för flera timmar sedan och dessa dofter sprids över Nybroplan.
Mat i sig kan lukta gott. Men inte när 30 rätter blandas från olika ställen kl 9.00. Blä.

No comments: