Wednesday, December 17, 2008

Jacka 2.0

Efter ett par veckors väntan på jackan har den nu kommit. I vanliga fall studsar jag till Daglivs posthörn och byter avi mot paket. Men nej.
Nu har jag en avi som berättar att jag måste casha 589 kronor när jag hämtar jackan.
Ringer självklart Tullverket och pratar med en grym tant som ger mig alla nummer och adresser för överklagan man kan tänka mig tillsammans med lite tips och råd.

Jag ska hämta ut jacka, casha och vara glad.

Sen ska jag överklaga hos tullverket! Jag ska claima att det är en julklapp så jag slipper momsen för alla varor med ett värde över 500 SEK ska nämligen beskattas.

Det här med skatter är ett jävla gissel. Jag har ju tidigare varit inne på att man ska få välja vad man vill att skattepengarna ska gå till. Nu gäller att när jag blir president ska jag ta bort alla tullavgifter.

Tjing!

No comments: