Wednesday, January 31, 2007

Friends with benefits

Igår träffade jag min kompis J och hon återgav ett telefonsamtal med A, en kille som hon typ träffar. Man kan väl säga att de är friends with benefits, om ni förstår vad jag menar.

J - Alltså, jag tycker att det känns lite konstigt att träffas. Vi har ju inte setts sedan i oktober. Vaddå, ska jag bara komma hem till dig och sedan ska vi ha sex. Nää, det känns inte bra. Vi kanske bara kan ses och ta en promenad?

A - Promenad? ALLTSÅ JAG TAR INGA PROMENADER, svarar A riktigt surt.

Småirriterat avslutar de samtalet, efter att återigen ha kommit fram till att det nog inte blir någon träff den här dagen heller. Senare samma vecka piper det till i Js mobiltelefon. Ser man på ett SMS från A.

Vad säger du om att ses på en fika? /A

Killen ger verkligen inte upp. Promenad var inte att prata om, men en fika var minsann okej! Hur tänkte han då? Men men, han kanske är en hungrig kille, vad vet jag????

No comments: