Monday, October 13, 2008

Helg

I fredags var jag utarbetad och tröttare än någonsin så jag bestämde mig för att gå hem kl 15 och fick en massagetid för min trasiga rygg hos thailändskorna på Kungsholmsgatan. Gick mörbultad hem och käkade chokladpudding.

På lördagsmorgonen lyckades jag sno en tvättid, gick en höstpromenad och städade. På eftermiddagen mötte jag upp Nadja på stan. Jag har köpstopp och fick därför tvinga mig själv ut ur Zara-butiken efter det att Nadja sagt att jag ändå inte fick köpa nåt. Köpstoppet gäller främst kläder (paltor enligt Nadja) så jag fick köpa en ny ansiktstvätt (budget). Den luktar supergott. Jag "upptäckte" den när jag ful-lånade den av Anna på kvällarna i Hong Kong.

Efter det köpte vi gladiolus på Hötorget.


På kvällen var vi på Berns. Jag hade inte druckit på två månader och fick i mig en shot och två drinkar och var lite glad i hatten. Absolut inte full men ändå kändes så lite sprit så mycket.

Helt plötsligt nås vi av nyheten att någon överdoserat på toaletten. Jag och Jonas går och glor men ser inget. Vakterna frågar en kille om han är läkare "nej, jag går på läkarlinjen" blir svaret och vakterna ber honom stanna kvar. Som om en läkarstudent går runt med en ampull adrenalin att köra i hjärtat på snubben tillsammans med lite CPR?

Dessutom, LÄKARE, blir man väl efter typ 100 år när man gjort ST och AT och I dont know what? Ambulansen kom iaf och bar ut en kille typ 35 men rullande ögonvitor och spypåse fastsatt på munnen.
Det var bra musik och vi tjuvtittade lite på Primal Scream men det var helt okej att åka hem kl 2 för jag ville inte bli full. Låg i soffan och tittade på Traffic en stund för jag var "inte trött". Vaknade 03.45 och flyttade över till sängen.

På söndagen var jag, Axel, Gustav och Hadisa på promenad i solen. Vi handlade och fikade hemma hos mig.

Axel fick Rödspätta med potatis och sen jordgubbspuré till efterrätt.
Axel i ny tröja. Present från Faster på 8-månadersdagen.
Axel lekte på golvet. Bitringen är favorit. Köpt av Faster Clara på babybutiken tvärs över gatan.



Vid 19 åkte de hem och jag låg på soffan och läste DN, åt kexchoklad och tittade på Gossip Girl. Hade tänkt sova tidigt men sedan pratade jag och Anna jättelänge och sen visade sig andra halvan av den här boken ... innehålla värsta tvisten. En så jävla vidrig bok. Första biten är rätt seg och en del sidor skummar man bara igenom men efter ett tag är den bra!

Så idag är man sjukt trött. Ikväll ska jag gå på spinning. Hujedamig.

1 comment:

Lisa said...

tre saker.

1. fan vad du hinner med MYCKET på en helg. jag är imponerad.

2. söt och rar han är den där lille Axel. han ser ut som en michelingubbe! FIN.

3. jag får dåligt samvete när du säger att du ska spinna. Jag borde också...

Püss Püss.