Wednesday, October 15, 2008

Dagens lata ungdom

Den här veckan är lik förra. Någon aktivitet varje kväll. Det är nästan min nya grej. Att göra saker på vardagar så att man med gott samvete kan ligga hemma hela helgen och käka chokladpudding (även det ny grej) och kolla på tv och somna kl 23 en lördag.

I måndags bestämde jag mig för att gå på spinning. Jag vill ju verkligen börja träna ordentligt igen men tiden finns inte. Efter passet (guuuuu vad bra det var och skönt att svettas) gick jag till receptionen för hämta kvitto på förra kalenderåret som jag kan lämna in till lönen :) (min vinst i tävlingen, ni vet) Där står en lagom gänglig yngling på cirka 22 jordsnurr.

Jag (med svetten rinnandes över precis HELA kroppen och rätt obekväm över detta) : Jag ska hämta ett kvitto jag har beställt.
Killen hämtar pärmen och bläddrar, hittar pappret och lämnar över. Det är för jan 08 - sep 08.
Jag: Oj, det var inte vad jag beställde, jag ville ha för ett helt år.
Killen: Det är ett helt år.
Jag: Nej, jag hade beställt från oktober förra året.
Killen tittar på mig som om jag är Hitler som just skjutit hans hund och repat hans porsche samtidigt som jag kräkts bajs på hans nya kavaj. Och ni som nu tänker att jagvar fett otrevlig har fel. Jag var sprudlande och fnissig!
Jag: Kan jag få beställa ett nytt? Ser på hans namnskylt att han heter Daniel (kan vara bra att veta när man ska file a complaint).
Daniel tittar sig omkring. Det är inte en enda person i hela receptionen. Cirka 10 meter bort står en tjej och dricker vatten mellan sina set.
Daniel: Det är så himla mycket att göra just nu så jag kan inte hjälpa dig nu.
Jag: Då vill jag beställa ett nytt kvitto.
Daniel suckar och fyller i formuläret.
Jag ser att han har en pin på kavajen där det står "SATS - Sveriges bästa arbetsplats 2008".

Ja, Sveriges bästa arbetsplats där man inte behöver anstränga sig. Knappast Sveriges mest service minded företag.

No comments: