Monday, September 8, 2008

Grönan




I lördags var vi på Grönan. Jag har fått inbjudan via jobbet och tog med Nadja och Anna aka mina vapendragare. Efter tre dagar med feber var det en toppenidé.

Jag hade beige byxor och efter första åket, Flygande Mattan, skrattade en pappa åt mig eftersom det såg ut som om jag kissat på mig. Efter det gick jag under benämningen Kissbrallan resten av dagen.

Vi köpte ponchos och jag är så glad att man är så pass gammal att man tycker att funktion går före form!

Nadja lurade med mig på Extreme och den var superkul! Om man satt innerst visade det sig, för jag tyckte att det var så kul att jag ville åka en gång till. Då satt vi ytterst och helt plötsligt var det en dödsfälla. När man skulle gå av efteråt ramlade jag platt på ansiktet på metallgolvet i min gröna klädnad och låg där i regnet och beigea brallan blev brun. Sen åkte vi hem.
Anna, nästa år ska jag verkligen överväga Fritt Fall med dig!


Kvällen var snorig och febrig och natten likadan. Hyrde en film som ni inte behöver slösa 1.40 avera liv på.Igår söndag låg jag still hela dagen och pratade med Vårdguiden som sa att jag troligtvis har luftrörskatarr, har det inte blivit bättre på onsdag blir det antibiotika.

Imorse när jag gick till jobbet kände jag att jag längtade till Hong Kong. Helt skumt! Fick bara en vibb och kände igen en doft eller bris eller nåt och vips var jag där. En vecka hade varit underbart!

2 comments:

Lisa said...

vad fina gröna regnkläder! ni är gutta som gick i regnet!

jag hade velat se kissbrallan dock!

puss och kram!

Sara said...

Vilka fodral. Om man inte såg en karusell i bakgrunden skulle man kunna tro att ni var funktionärer på nån slags miljöparti-utomhus-karnival!!!! hahahah TROLIGT.....!!!???
puss